Ranking platform do newslettera
Marketing i reklama

Ranking platform do newslettera

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Każdy, kto prowadzi swojego bloga czy posiada stronę internetową, chce dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Szczególnie jeśli stanowi to nasze źródło dochodu, powinniśmy zainteresować się e-mail marketingiem. Regularne wysyłanie maili do osób zapisanych w bazie e-mailowej może przynieść satysfakcjonujące wyniki, jeśli wykorzystamy w tym celu odpowiednie platformy.

Kiedy warto zdecydować się na platformę do newslettera? 

Kiedy w końcu udało Ci się wyjść na prostą i Twój biznes czy blog zaczyna interesować coraz większe grono osób, warto ułatwić sobie pracę w kwestii e-mail marketingu. Platforma będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz wysłać maila jednorazowo do większej liczby adresów e-mailowych. Inną zaletą jest możliwość planowania wysyłki w różnych terminach, niezależnie od daty utworzenia wiadomości. Następną zaletą są dostarczane Ci raporty – wiesz, kto otworzył Twojego maila, w jaki link kliknął i o której godzinie. Dzięki raportom możesz udoskonalać swoje maile, bo wiesz, co ludzi w nich najbardziej interesuje.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy do newslettera?

Zgodność z wymogami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – zbieranie bazy e-mailowej jest przetwarzaniem danych osobowych, co nakłada na Ciebie obowiązek rejestracji tych danych. Właściciele dobrych platform wiedzą o tym i nałożą na Ciebie obowiązek podpisania odpowiedniej umowy o przetwarzaniu danych osobowych przed skorzystaniem z ich usług.

Cena – za liczbę wysłanych newsletterów miesięcznie lub za liczbę użytkowników w bazie.

Support – szybka pomoc w razie problemów.

Dodatkowe funkcje – autoresponder, szablony graficzne.

Wygodne GUI – intuicyjny panel sterowania ułatwi nam pracę z mailami.

1. MailChimp

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • bezpłatna licencja do 2000 e-maili w bazie mailowej lub 12 000 wysłanych maili miesięcznie,
  • intuicyjny panel użytkownika,
  • samouczki do panelu użytkownika,
  • artykuły z poradami,
  • nieustanny rozwój platformy.

    Wady:
  • stosunkowo wysoka cena (około 120 zł miesięcznie),
  • panel użytkownika wyłącznie w języku angielskim.

2. FreshMail

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • olbrzymia liczba funkcji,
  • bardzo ładne szablony, duży wybór grafik,
  • rozbudowane opcje automatyzacji wysyłki maili,
  • możliwość synchronizacji z Google Analytics,
  • blog z poradami, liczne e-booki i kursy,
  • całkowicie polski produkt.

    Wady:
  • płatny już od 500 e-mail w bazie mailowej,
  • bardzo trudne wdrożenie (platforma raczej dla zaawansowanych blogerów).

3. MailerLite

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • niezwykle intuicyjny i prosty panel użytkownika,
  • podstawowe opcje autorespondera w darmowej wersji,
  • najkorzystniejszy cenowo (darmowy do 1000 e-maili, 39 zł miesięcznie do 2500 e-mail, 77 zł miesięcznie do 5000 e-maili w bazie mailowej).

    Wady:
  • brak umowy o przetwarzaniu danych osobowych,
  • ograniczony dostęp do szablonów, brak niektórych przydatnych funkcji,
  • nowy na rynku, wciąż rozwijający się produkt,
  • występują okazjonalne błędy w oprogramowaniu.

Zdjęcie główne: Andrew Neel/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Najlepsze aplikacje do pracy zdalnej – ranking czerwiec 2021
Najlepsze aplikacje do pracy zdalnej – ranking czerwiec 2021
Na rynku znajdziesz wiele ciekawych propozycji, które ułatwią i przyspieszą Twoją pracę z domu. Sprawdź, co dla Ciebie przygotowaliśmy.
Jakie szkolenia wprowadzić w firmie?
Jakie szkolenia wprowadzić w firmie?
Zastanawiasz się, jakie kursy i szkolenia możesz wybrać dla swojej firmy? Przedstawiamy kilka naszych propozycji!
Jak pozyskać fundusze na otwarcie własnej gastronomii?
Jak pozyskać fundusze na otwarcie własnej gastronomii?
Otwarcie własnej restauracji to spore przedsięwzięcie wymagające konkretnych nakładów finansowych. Możesz jednak skorzystać z dostępnych w UP dofinansowań. Dowiedz się jakie kroki podjąć, aby otrzymać fundusze na otwarcie własnego lokalu gastronomicznego.
Ostatnie wpisy