Swoją markę możesz promować na różne sposoby, wykorzystując zarówno tradycyjne kanały, jak i cyfrowe. Warto stawiać przede wszystkim na sprawdzone i skuteczne narzędzia. Jednym z nich może być Facebook Ads.
Choć marketing tradycyjny wciąż ma się dobrze, jeśli chodzi o reklamowanie produktów i usług, to nietrudno dostrzec, że marketing cyfrowy, zwany również digital marketingiem (więcej o digital marketingu tu: https://adsright.pl/digital-marketing/), zyskuje pewną przewagę. Powód jest prosty – w sieci spędzamy coraz więcej czasu, nawiązujemy kontakty, sprawdzamy opinie, szukamy najlepszych towarów i miejsc. Jeżeli chcielibyśmy docierać ze swoją ofertą do coraz to większego grona odbiorców, nie możemy pomijać aktywności w internecie. Wbrew pozorom zadanie to nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. W obecnych czasach, dzięki ogromnej popularności mediów społecznościowych, możemy niemal natychmiast przedstawiać swoją markę i zdobywać kolejnych potencjalnych klientów.
Facebooka nikomu chyba przedstawiać nie trzeba. Popularny serwis społecznościowy umożliwia nawiązywanie i podtrzymywanie znajomości, wysyłanie wiadomości, dzielenie się najważniejszymi wydarzeniami w życiu i publikowanie zdjęć. Ale dla przedsiębiorcy najistotniejszy powinien być fakt, że każdego dnia na Facebooku loguje się nawet miliard użytkowników. Wśród nich możemy znaleźć wielu nowych odbiorców, którzy zechcą z nami zostać na dłużej. Musimy tylko do nich trafić. To jest ta część zadania, która może wydawać się trudniejsza. Mamy jednak na to rozwiązanie – Facebook Ads.
O ile prowadzenie firmowego profilu, tworzenie postów i odpisywanie na komentarze nie są skomplikowane, o tyle wyróżnianie się ze swoją marką na tle wielu, wielu innych niekiedy nastręcza trudności. Facebook postanowił więc stworzyć własny system reklamowy, aby nieco ułatwić działania marketingowe. Dzięki Facebook Ads mamy możliwość tworzenia i precyzyjnego kierowania płatnymi kampaniami. Co ważne, reklamy wyświetlają się nie tylko na Facebooku, lecz także na Instagramie, Messengerze i Audience Network. Finalnie nasz przekaz trafia do nawet miliona użytkowników.
Na Facebooku zawsze są ludzie. Wśród tak dużej, ale i zróżnicowanej społeczności najłatwiej znajduje się potencjalnych klientów. W precyzyjnym docieraniu ze swoimi komunikatami pomaga nam targetowanie, czyli określanie profilu grupy docelowej. Sami wybieramy wiek, płeć, zainteresowanie czy miejsce zamieszkania odbiorców. Wszelkie podjęte działania możemy na bieżąco analizować i sprawdzać ich skuteczność, tak aby w razie konieczności je poprawiać.
Obecność w mediach społecznościowych i pomysłowe reklamowanie buduje także świadomość marki i zaufanie do niej wśród użytkowników. Regularna aktywność sprawia, że na stronie mamy zwiększony ruch. Wykorzystując Facebook Ads, możemy tworzyć różne formy reklamy – standardowe posty, pokazy slajdów, filmy, kolekcje produktów. Co ważne, budżet przeznaczony na promowanie dopasowujemy do własnych możliwości finansowych.
Samo tworzenie kampanii Facebook Ads nie jest skomplikowane. Proces dzieli się na trzy etapy:
Zdjęcie główne: Austin Distel/unsplash.com