Instagram w ciągu ostatnich kilku lat stał się jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, w związku z czym wiele osób zastanawia się – jak przeprowadzić kampanię na Instagramie? W tym tekście odpowiemy na to pytanie!
Instagram to serwis społecznościowy, z którego korzystać można zarówno z poziomu aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej. Jest to tak naprawdę portal do dzielenia się ze światem zdjęciami lub filmami. Konto na Instagramie może założyć osoba prywatna, celebryta, a także marka, która chce promować swoją działalność poprzez tę platformę. Jako że jest to niezwykle popularna aplikacja mobilna, wiele firm coraz bardziej docenia wykorzystywanie jej do pozyskiwania nowych klientów.
Instagram to aplikacja, dzięki której można dotrzeć do wielu potencjalnych klientów. Opiera się na treściach wizualnych, takich jak zdjęcia czy filmy – tego typu treści są niezwykle łatwo przyswajalne, przyciągające uwagę i zapadające w pamięć konsumentów. Ponadto, Instagram umożliwia prowadzenie interakcji z użytkownikami, dzięki czemu powiększanie bazy odbiorców jest stosunkowo łatwe, jeśli kampania prowadzona jest w sposób przemyślany.
<iframe src=”https://assets.pinterest.com/ext/embed.html?id=298222806580542348″ height=”618″ width=”345″ frameborder=”0″ scrolling=”no” ></iframe>
Aby prowadzić działania reklamowe na Instagramie, można wykorzystać istniejące już konto reklamowe na Facebooku. Dokonać można tego przykładowo poprzez zakładkę Ustawienia na profilu na platformie Facebook, gdzie „łączymy” konto na Instagramie z kontem Facebook. Dzięki takiemu zabiegowi możliwe będzie wykorzystanie facebookowego Menedżera Reklam w celu prowadzenia kampanii na Instagramie, co zdecydowanie ułatwi cały proces.
Istnieje kilka ważnych elementów kampanii reklamowej na Instagramie, które należy przemyśleć. Wśród nich wymienić można poniższe zagadnienia.
Wśród możliwych celów kampanii do wyboru są takie, jak aktywność, konwersje, instalacje aplikacji, rozpoznawalność marki, zasięg czy ruch. Przed stworzeniem właściwej kampanii należy określić, na którym z powyższych tak naprawdę nam zależy, i wybrać konkretną ścieżkę.
Wybór grupy docelowej pozwala na dotarcie do odpowiedniego grona odbiorców. Chodzi tu o wiek, płeć, zainteresowania, a także lokalizację danych użytkowników. Odpowiednie określenie grupy docelowej umożliwi trafienie do osób, które naprawdę mogą zainteresować się marką, czy oferowanymi usługami.
Reklamy na Instagramie mogą przybierać różne formy, jak obrazy, filmy, Insta Stories czy reklamy karuzelowe. Wybrane rodzaje reklam warto dostosować do obranego celu kampanii reklamowej. Jeśli zależy nam na dokonaniu zakupu przez potencjalnych klientów, reklama przybierze inną formę, niż w przypadku, gdy chcemy po prostu promować markę. Jest to zatem kolejny istotny aspekt, który należy przemyśleć. Tworząc reklamy powinniśmy pamiętać też o tym, aby nie były zbyt nachalne, a jednocześnie przyciągające uwagę klientów.
Są to tylko niektóre z wielu istotnych aspektów prowadzenia kampanii na Instagramie. Zdecydowanie jest to proces, którego można podjąć się samemu, jednak prawdziwą trudność może stanowić określenie, czy kampania przynosi efekty. W związku z tym, być może warto w tej kwestii zasięgnąć pomocy wyspecjalizowanej agencji reklamowej, która odpowiednio poprowadzi kampanię reklamową marki.
Zdj. główne: energepic.com/pexels.com