Wydawałoby się, że w dobie Internetu tradycyjne formy dziennikarskie zaczną odchodzić w niepamięć, tymczasem te znalazły sposób na przystosowanie się do nowych okoliczności.
Kiedy youtuberzy prześcigają się w liczbach subskrypcji i wyświetleń, coraz częściej do Internetu przekradają się doświadczeni dziennikarze, którzy potrafią zainteresować odbiorców przy jednoczesnym oferowaniu jakościowego contentu.
Nie sposób nie zauważyć, że giganty radiowe również znalazły swoje miejsce w Internecie. Wystarczy wspomnieć choćby RMF FM, który bije rekordy popularności (8,7 miliona słuchaczy), a nagrania z wywiadów prowadzonych przez Roberta Mazura zdobywają setki tysięcy wyświetleń na YouTube. To samo dotyczy innych rozgłośni jak chociażby Eska czy Radio Zet.
W ostatnim czasie powstały jednak również radia koncentrujące się przede wszystkim na działalności internetowej. Szczególną rolę odegrał tu rozpad Trzeciego Programu, tzw. Trójki, która w efekcie podzieliła się na mniejsze rozgłośnie: Radiospację czy rosnące teraz w popularność Radio Nowy Świat, w których można usłyszeć głosy Wojciecha Manna, Zbigniewa Zamachowskiego, Jana Chojnackiego, Beaty Grabarczyk i innych.
Powstała również grupa Radia 357 – skupiona wokół takich dziennikarzy jak Marek Niedźwiecki, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Michał Olszański, Paulina Wilk itd. – która notuje nie tylko ogromne grono słuchaczy, ale także duże wsparcie od patronów.
Zdj.główne: Dmitry Demidov/pexels.com