wtorek, 6 grudnia, 2022

Artykuł sponsorowany

Wiele działań marketingowych oraz wizerunkowych przeniosło się do rzeczywistości wirtualnej. Dlatego też tak istotne jest skuteczne promowanie swojej strony www oraz portali w social media. Dowiedz się jak Ty i Twoja możecie to zrobić.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach

Aby strony internetowe były popularne, muszą być widoczne w wyszukiwarkach. Jak to jednak zrobić? Poprzez skuteczne pozycjonowanie, czyli SEO. Jest to złożony proces, który ma celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji Twojej witryny w wyszukiwarkach.

Pierwszym krokiem do dobrego pozycjonowania będzie audyt SEO, czyli monitorowanie strony z wykorzystaniem specjalnych narzędzi w celu jej optymalizacji. Podczas takiego audytu analizie podlega aktualna widoczność w wyszukiwarkach, nagłówki oraz pogrubienia, opisy meta description, słowa kluczowe, tytuły stron, adres URL, niepowtarzalność i unikalność publikowanych treści oraz szybkość ładowania strony i wygoda korzystania z niej.

Po zebraniu wszystkich tych danych będziesz wiedzieć, na co należy zwrócić większą uwagę oraz co wymaga ewentualnej poprawy. 

A co konkretnie ma wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarkach? Jednym z elementów są tak zwane keywords short i long tail, czyli frazy i słowa kluczowe, które powinny pojawić się w publikowanych treściach, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej. Bardzo ważny jest także link building, czyli zdobywanie linków.

W pozycjonowaniu strony może pomóc także kampania w Google AdWords. Są to płatne reklamy z boku wyszukiwania. Kosztują one od kilkudziesięciu do kilku złotych za kliknięcie, w zależności od tego, jak bardzo popularne są Twoje słowa kluczowe. Dzięki takiej dobrze ustawionej reklamie możesz się spodziewać znaczącego wzrostu wejść na Twoją stronę – od kilkudziesięciu do nawet kilkuset dziennie.

Prowadzenie konta w social media

Aby Twoja strona była bardziej znana, warto także założyć konta firmowe w mediach społecznościowych. Dzięki temu wypromujesz markę oraz zwiększysz jej świadomość wśród swojej grupy docelowej. Ponadto social media dają wiele możliwości interakcji z odbiorcami, co może zachęcić ich do odwiedzenia Twojej strony www.

Pamiętaj także, że social media to przede wszystkim content. A żeby użytkownicy byli zainteresowani Twoim profilem, musi on być ciekawy i angażujący. Unikaj więc monotonii i opatrzonych treści. Dopasuj sposób komunikacji do Twojej grupy docelowej. Nie staraj się mówić do wszystkich, ponieważ taki komunikat jest tak naprawdę do nikogo. Pamiętaj także, że warto wziąć pod uwagę dane takie, jak czas spędzany na konkretnym portalu przez Twoją grupę docelową. Dzięki temu dowiesz się, o jakich porach lub godzinach najlepiej udostępniać posty.

Wykorzystaj także fakt, że media społecznościowe dają sporą dowolność i wiele możliwości, jeśli chodzi o publikowany content. Dzięki dużej różnorodności i kreatywności możesz „oszukać” algorytmy i dotrzeć do większej ilości osób. Ponadto Facebook oraz Instagram dają możliwości wstawiania reklam, co również może pomóc Ci w wypromowaniu Twojej działalności. 

W prowadzeniu Twoich firmowych kont na Facebooku, Instagramie, LinkInie, czy innych mediach społecznościowych pomoże Ci https://mrpost.pl/obsluga-social-media/.

Influencer marketing

Dobrym pomysłem na wypromowanie strony jest także przeprowadzenie kampanii influencerskiej. Zatrudniając znanego i cenionego w Twojej branży influencera nie tylko dotrzesz do większej części Twojej grupy docelowej, ale także wesprzesz link building. Influencerzy są dzisiaj jednymi z liderów opinii – jeśli wiec przedstawią Twoją ofertę w korzystny sposób i podlinkują Twoją stronę na swoim profilu, ich followersi chętniej ją odwiedzą.

Zdj. główne: Campaign Creators/unsplash.com

Tagi: , ,
Aleksandra Michaliszyn

Studentka komunikacji wizerunkowej i fanka innowacyjnych rozwiązań. W wolnych chwilach testerka ciekawych gadżetów oraz aplikacji, szczególnie tych przydatnych na treningu oraz w podróży.

0 Komentarze

Zostaw komentarz