czwartek, 19 maja, 2022

Chcesz wejść ze swoją ofertą na międzynarodowy rynek i dotrzeć do nowych klientów? To doskonały sposób na zwiększenie zysków i stopniowe zdobywanie pozycji lidera w branży. Aby móc jednak odnieść sukces za granicą, konieczne jest pozycjonowanie. Podobnie jak w Polsce, tak i w innych krajach pozwoli Ci ono zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i dotrzeć na pierwszą stronę wyników nie tylko w Google, ale także Bing czy Yahoo. Sprawdź, co warto wiedzieć o pozycjonowaniu strony za granicą.

O czym pamiętać przed rozpoczęciem pozycjonowania zagranicznego?

Zanim przejdziemy do wskazówek podpowiadających, jak pozycjonować stronę za granicą, warto najpierw sprawdzić, od jakich działań należy zacząć. Podstawą jest dokładna analiza zarówno samego rynku i potrzeb klientów, jak i konkurencji. Musisz wiedzieć, czego oczekują użytkownicy oraz jak działają pozostałe firmy z tej samej branży. Szczególnie ważne jest sprawdzenie, z jakiej wyszukiwarki korzystają najchętniej mieszkańcy danego kraju. Wbrew pozorom pozycjonowanie w Google, Yahoo, Bing, DuckDuckGo czy Baidu wymaga różnych działań.

Audyt SEO – niezbędny etap pozycjonowania zagranicznego

Działania na rynkach zagranicznych, na przykład pozycjonowanie na Kanadę, powinien poprzedzić także audyt SEO. W tym celu najlepiej jest zgłosić się do profesjonalnej agencji, która ma doświadczenie i może pochwalić się sukcesami w danym kraju. Po co wykonywać wspomniany audyt? Przede wszystkim, aby sprawdzić, jak radzi sobie Twoja witryna w wyszukiwarce i znaleźć kwestie techniczne, które wymagają poprawy. W trakcie analizy należy także zweryfikować źródła ruchu, czas, który jest potrzebny do rozpoczęcia zdobywania klientów, a nawet spróbować oszacować koszty pozycjonowania.

Najważniejsze kwestie związane z pozycjonowaniem za granicą

O jakich aspektach warto pamiętać podczas pozycjonowania zagranicznego? Przede wszystkim warto uzbroić się w cierpliwość, nawet jeśli Twoja witryna radzi sobie rewelacyjnie na polskim rynku. Pamiętaj, że za granicą zaczynasz praktycznie od zera, dlatego potrzeba trochę czasu, aby działania przyniosły oczekiwane efekty. Szacuje się, że pozycjonowanie zagraniczne może potrwać nawet kilkanaście miesięcy.

Nie bez znaczenia jest również rodzaj wyszukiwarki. Mówiąc prościej, w Polsce chcesz zdobyć wysoką pozycję w Google.pl, podczas gdy na przykład pozycjonowanie na Ukrainę ma na celu zwiększenie widoczności w Google.com.ua. W tym celu konieczne są działania zarówno on-site, jak i off-site, na przykład poprzez pozyskiwanie wartościowych linków z ukraińskich domen, których adres www kończy się na “ua”.

W trakcie pozycjonowania zagranicznego niezbędne jest również sprawdzenie i ewentualna zmiana aspektów technicznych, które mogą sprawdzać się w Polsce, jednak na innych rynkach nie przyniosą oczekiwanego efektu. Jest to na przykład struktura adresów URL, rodzaj domeny czy nawet stworzenie międzynarodowej mapy strony internetowej. Sukces w pozycjonowaniu zagranicznym osiągniesz także dzięki contentowi. Obszerne, merytoryczne i wyczerpujące treści, które nie tylko zawierają frazy kluczowe, ale także są przyjazne dla internautów, muszą być napisane w języku obowiązującym w danym kraju.

Pozycjonowanie zagraniczne z polską agencją SEO – dlaczego warto?

Podobnie jak w przypadku audytu, tak i samo pozycjonowanie na rynkach zagranicznych powinno odbywać się z pomocą sprawdzonej agencji SEO. Dobrym wyborem jest skorzystanie z usług polskiej firmy – w ten sposób komunikacja nie będzie stanowić żadnego problemu, a ryzyko nieporozumień związanych z ewentualną barierą językową zostanie całkowicie wyeliminowane. Co więcej, polska agencja SEO pracuje w tej samej strefie czasowej, z pewnością jest tańsza od zagranicznych firm, a do tego daje szansę spotkań, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Fot. Sigmund/unsplash.com

Avatar

2 Komentarze

Avatar
Bartek 25 stycznia 2022 at 12:59

Zaufana i sprawdzona agencja seo to gwarant udanej współpracy ale trzeba pamiętać o tym, że dobrze też mieć na uwadze potrzeby i przyzwyczajenia zagranicznych klientów bo one mogą się bardzo różnić od zachowań polskich. Skuteczne pozycjonowanie gra więc tutaj kluczową role, jak i dobór odpowiedniej agencji seo która spełni nasze oczekiwania.

Odpowiedz na komentarz
Avatar
Damian 25 lutego 2022 at 11:49

O ile w przypadku pozycjonowania strony w Polsce, z reguły słyszymy liczne namowy skorzystania z audytu agencji, to w przypadku strony, która ma działać za granicą, jest to już konieczne. Bardzo często techniki mające zagwarantować korzystne pozycjonowanie w Polsce, nie znajdą odzwierciedlenia swojej skuteczności na domenach innych, niż te zakończone na „.pl”. Działając w nieświadomości różnic, których nie brakuje, możemy na wstępie odebrać sobie szansę na powodzenie, z tego względu silnie rekomenduje skorzystanie z dostępnej pomocy.

Odpowiedz na komentarz

Zostaw komentarz