Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Planujesz rozpoczęcie działań SEO dla swojego sklepu internetowego, ale nie wiesz, jaki budżet na to przeznaczyć? Dowiedz się, co wpływa na cenę pozycjonowania e-commerce i zdecyduj, jaki budżet chcesz przeznaczyć na działania SEO.
Działania SEO dla sklepu internetowego są niezwykle zróżnicowane i żeby można było liczyć na widoczne efekty pozycjonowania, należy prowadzić je w jak najszerszym zakresie. Uwzględnić należy tu działania on-site (w obrębie strony internetowej), jak również off-site (poza stroną). SEO on-site to przede wszystkim optymalizacja technicznej warstwy serwisu, natomiast off-site SEO obejmuje content marketing i link-building, czyli budowanie profilu linków prowadzących do strony z zewnętrznych serwisów.
Informacje o tym, jakie działania są konieczne, aby lepiej spozycjonować sklep internetowy, przyniesie audyt SEO, czyli dokładna analiza strony pod kątem czynników branych pod uwagę przez roboty indeksujące.
Na to, ile będzie kosztować pozycjonowanie sklepu internetowego, wpływa m.in. wielkość e-commerce’u. Sklepy internetowe mogą składać się z zaledwie z kilku kategorii i oferować kilkanaście bądź kilkadziesiąt produktów. Jednak na rynku nie brakuje bardzo rozbudowanych e-commerce’ów, w strukturze których znajdują się setki tysięcy, a nawet miliony podstron ofertowych. Wielkość sklepu internetowego będzie oczywiście wpływać na ilość pracy i czas potrzebny do optymalizacji całej strony.
Jak już wspomniano, zakres działań, jakich wymaga skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, można ustalić po przeprowadzeniu audytu SEO. Techniczne działania SEO w obrębie strony to m.in.:
Im więcej spośród wymienionych działań będzie wymagało SEO sklepu internetowego, tym więcej roboczogodzin każdego miesiąca specjalista będzie musiał poświęcić na dany projekt. To wpłynie oczywiście na koszty pozycjonowania danego e-commerce’u.
Wdrażanie opisów kategorii czy opisów produktów, rozbudowa sekcji blogowej oraz publikacja artykułów sponsorowanych wymagają uprzedniego stworzenia unikalnych treści przez copywritera. Stawki za copywriting wahają się obecnie w przedziale 20–35 złotych za tysiąc znaków ze spacjami, przy czym treści SEO powinny liczyć minimum 3 tysiące znaków.
W przypadku działań w zakresie link-building uwzględnić należy także koszt samej publikacji sponsorowanej, który zależy od wydawcy, czyli właściciela serwisu, na którym ma znaleźć się artykuł. Co do zasady, im bardziej wartościowy pod względem SEO jest portal, tym cena za publikację jest wyższa.
W tym obszarze działań SEO ważne jest wcześniejsze ustalenie budżetu.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego? Cena SEO dla e-commerce zależy od tego, jak szeroki zakres działań musi być prowadzony i jak bardzo rozbudowana jest struktura serwisu. Nie możesz zapomnieć o tym, że finalna cena zależy oczywiście od cennika agencji, dlatego przed rozpoczęciem współpracy warto nie tylko sprawdzić opinie o przyszłym partnerze SEO, ale również porównać oferty.
Fot.: materiał prasowy Klienta.