Nowoczesne sposoby pozyskiwania klientów w B2B
Finanse

Nowoczesne sposoby pozyskiwania klientów w B2B

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Każda firma pragnie rozszerzać swoją działalność i zdobywać coraz więcej klientów. To dzięki nim napędzana jest do działania i do dalszego rozwoju. Jak jednak pozyskiwać klientów w obecnych czasach? Przekonajmy się!

Inboundowe sposoby pozyskiwania klientów

Metody pozyskiwania klientów w B2B można podzielić na dwie kategorie. Jedną z nich jest działanie inboundowe, które nazywa się inaczej sprzedażą przychodzącą czy też marketingiem przychodzącym. Według definicji metody inboundowe zachęcają klientów do samodzielnego kontaktu z firmą czy przedsiębiorstwem. Aby jednak klienci zaczęli dzwonić czy przychodzić do biura, jakoś trzeba ich zachęcić. Inbound to po prostu długoterminowa strategia, która wymaga skupienia i dotrzymywania terminów. Chodzi w niej o regularne tworzenie treści, udostępnianie ich i rozbudowywanie. Inboundowe działanie pozyskiwania klientów buduje świadomość marki, która nakręca do dalszego działania.

Do działań inboundowych należy tworzenie kanałów, które umożliwiają poznanie firmy. Do tej grupy zalicza się: 

  • strona internetowa wraz z ofertą, portfolio i opisem produktów czy usług; 
  • wpisy blogowe, czyli wszelkiego rodzaju artykuły eksperckie, recenzje czy poradniki;
  • newslettery, które są dostarczane drogą mailową, 
  • płatne reklamy w Google i na serwisach społecznościowych;
  • media społecznościowe, czyli działanie na Facebooku, Twitterze, Instagramie czy innych portalach tego typu. 

Do metod inbundowych należą również współprace z influencerami, artykuły sponsorowane czy też recenzje klientów dostępne w internecie.

Outboundowe sposoby promocji i pozyskiwania klientów

Drugą kategorią metod pozyskiwania klientów w B2B są działania outboundowe. W odróżnieniu od inboundowych, w nich nie czeka się na działanie klienta, a samodzielnie wyciąga się do niego rękę, aby zachęcić go do zakupu. W przypadku tych metod należy opierać się na treści i danych, a nie na widoczności firmy. Aby rozpocząć działania outboundowe, należy najpierw stworzyć bazę danych klientów i chętnych osób, które mogłyby wykazać chęć skorzystania z usług czy zrobienia zakupów. Przygotowanie bazy to podstawa działania, aby wiedzieć, do kogo dzwonić czy wysyłać maile. Tworzyć taki spis można na wiele sposobów, jednym z nich jest pozyskiwanie danych od klientów podczas wcześniejszych zakupów.

Metody outboundowe

Istnieją cztery popularne metody outboundowe, z czego obecnie najczęściej korzysta się z dwóch. Te najmniej użytkowanie metody to: bezpośrednia wizyta u klienta oraz wysyłanie prywatnych wiadomości na kontach społecznościowych. Takie działanie wymaga wysokiego stopnia zaangażowania, a rzadko kiedy przynosi pozytywne rezultaty. Metody tego typu sprawdzają się jedynie, gdy ma się już dobry kontakt z klientem i istnieje możliwość przygotowania pod niego specjalnej oferty.

Najczęściej spotykane metody outboundowe to cold-email i cold call. To wyjście do klienta niepoprzedzone wcześniej żadnymi rozmowami czy działaniami. Najczęściej z tych metod korzysta się, gdy nie ma się jeszcze wyrobionej marki i próbuje się zdobyć klientów na własną rękę. Dobrze mieć przygotowaną wstępną ofertę, którą przedstawia się osobie po drugiej stronie. Istotne jest nie tylko zrobienie interesu, lecz także zainteresowanie przyszłego klienta firmą i jej usługami. Ważne jest to, aby praktykując cold-email i cold call mieć coś ważnego do powiedzenia, inaczej zostanie się uznanym za spam, co nie wpływa dobrze na opinię firmy.

Zdj. główne: Berkeley Communications/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Co to jest JPK?
Co to jest JPK?
Czym dokładnie jest JPK? Kto powinien się rozliczać na podstawie JPK V7?
Czy warto inwestować w chmurę obliczeniową dla twojego biznesu?
Czy warto inwestować w chmurę obliczeniową dla twojego biznesu?
Dowiedz się, dlaczego inwestycja w technologię chmur obliczeniowych może przynieść korzyści twojemu przedsiębiorstwu. Poruszamy temat korzyści, wyzwań i najlepszych strategii wdrożenia.
Najważniejsze elementy strategii promocji –  jakie?
Najważniejsze elementy strategii promocji – jakie?
Promocja jest jednym z kluczowych elementów w strategii marketingowej każdej firmy. Ma na celu zwiększenie świadomości marki, przyciągnięcie nowych klientów, a także zwiększenie sprzedaży. Istnieją różne metody promocji, które mogą być wykorzystane w strategii marketingowej. W tym artykule omówimy najważniejsze elementy strategii promocji.
Ostatnie wpisy