poniedziałek, 29 listopada, 2021

Każdy, kto prowadzi swojego bloga czy posiada stronę internetową, chce dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Szczególnie jeśli stanowi to nasze źródło dochodu, powinniśmy zainteresować się e-mail marketingiem. Regularne wysyłanie maili do osób zapisanych w bazie e-mailowej może przynieść satysfakcjonujące wyniki, jeśli wykorzystamy w tym celu odpowiednie platformy.

Kiedy warto zdecydować się na platformę do newslettera? 

Kiedy w końcu udało Ci się wyjść na prostą i Twój biznes czy blog zaczyna interesować coraz większe grono osób, warto ułatwić sobie pracę w kwestii e-mail marketingu. Platforma będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz wysłać maila jednorazowo do większej liczby adresów e-mailowych. Inną zaletą jest możliwość planowania wysyłki w różnych terminach, niezależnie od daty utworzenia wiadomości. Następną zaletą są dostarczane Ci raporty – wiesz, kto otworzył Twojego maila, w jaki link kliknął i o której godzinie. Dzięki raportom możesz udoskonalać swoje maile, bo wiesz, co ludzi w nich najbardziej interesuje.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy do newslettera?

Zgodność z wymogami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – zbieranie bazy e-mailowej jest przetwarzaniem danych osobowych, co nakłada na Ciebie obowiązek rejestracji tych danych. Właściciele dobrych platform wiedzą o tym i nałożą na Ciebie obowiązek podpisania odpowiedniej umowy o przetwarzaniu danych osobowych przed skorzystaniem z ich usług.

Cena – za liczbę wysłanych newsletterów miesięcznie lub za liczbę użytkowników w bazie.

Support – szybka pomoc w razie problemów.

Dodatkowe funkcje – autoresponder, szablony graficzne.

Wygodne GUI – intuicyjny panel sterowania ułatwi nam pracę z mailami.

1. MailChimp

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • bezpłatna licencja do 2000 e-maili w bazie mailowej lub 12 000 wysłanych maili miesięcznie,
  • intuicyjny panel użytkownika,
  • samouczki do panelu użytkownika,
  • artykuły z poradami,
  • nieustanny rozwój platformy.

    Wady:
  • stosunkowo wysoka cena (około 120 zł miesięcznie),
  • panel użytkownika wyłącznie w języku angielskim.

2. FreshMail

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • olbrzymia liczba funkcji,
  • bardzo ładne szablony, duży wybór grafik,
  • rozbudowane opcje automatyzacji wysyłki maili,
  • możliwość synchronizacji z Google Analytics,
  • blog z poradami, liczne e-booki i kursy,
  • całkowicie polski produkt.

    Wady:
  • płatny już od 500 e-mail w bazie mailowej,
  • bardzo trudne wdrożenie (platforma raczej dla zaawansowanych blogerów).

3. MailerLite

Zalety:

  • możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
  • niezwykle intuicyjny i prosty panel użytkownika,
  • podstawowe opcje autorespondera w darmowej wersji,
  • najkorzystniejszy cenowo (darmowy do 1000 e-maili, 39 zł miesięcznie do 2500 e-mail, 77 zł miesięcznie do 5000 e-maili w bazie mailowej).

    Wady:
  • brak umowy o przetwarzaniu danych osobowych,
  • ograniczony dostęp do szablonów, brak niektórych przydatnych funkcji,
  • nowy na rynku, wciąż rozwijający się produkt,
  • występują okazjonalne błędy w oprogramowaniu.

Zdjęcie główne: Andrew Neel/unsplash.com

Tagi: , ,
Kamila Kuryło

prywatnie pasjonatka języków obcych, zawodowo programistka. Wierzy, że ciągły rozwój, poszerzanie swoich umiejętności oraz samodyscyplina to podstawy do odniesienia sukcesu. Zaprzyjaźniona z nowymi technologiami, które chętnie wdraża w obszary życia osobistego i zawodowego.

0 Komentarze

Zostaw komentarz