Każdy, kto prowadzi swojego bloga czy posiada stronę internetową, chce dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Szczególnie jeśli stanowi to nasze źródło dochodu, powinniśmy zainteresować się e-mail marketingiem. Regularne wysyłanie maili do osób zapisanych w bazie e-mailowej może przynieść satysfakcjonujące wyniki, jeśli wykorzystamy w tym celu odpowiednie platformy.
Kiedy warto zdecydować się na platformę do newslettera?
Kiedy w końcu udało Ci się wyjść na prostą i Twój biznes czy blog zaczyna interesować coraz większe grono osób, warto ułatwić sobie pracę w kwestii e-mail marketingu. Platforma będzie najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz wysłać maila jednorazowo do większej liczby adresów e-mailowych. Inną zaletą jest możliwość planowania wysyłki w różnych terminach, niezależnie od daty utworzenia wiadomości. Następną zaletą są dostarczane Ci raporty – wiesz, kto otworzył Twojego maila, w jaki link kliknął i o której godzinie. Dzięki raportom możesz udoskonalać swoje maile, bo wiesz, co ludzi w nich najbardziej interesuje.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze platformy do newslettera?
Zgodność z wymogami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – zbieranie bazy e-mailowej jest przetwarzaniem danych osobowych, co nakłada na Ciebie obowiązek rejestracji tych danych. Właściciele dobrych platform wiedzą o tym i nałożą na Ciebie obowiązek podpisania odpowiedniej umowy o przetwarzaniu danych osobowych przed skorzystaniem z ich usług.
Cena – za liczbę wysłanych newsletterów miesięcznie lub za liczbę użytkowników w bazie.
Support – szybka pomoc w razie problemów.
Dodatkowe funkcje – autoresponder, szablony graficzne.
Wygodne GUI – intuicyjny panel sterowania ułatwi nam pracę z mailami.
1. MailChimp
Zalety:
- możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
- bezpłatna licencja do 2000 e-maili w bazie mailowej lub 12 000 wysłanych maili miesięcznie,
- intuicyjny panel użytkownika,
- samouczki do panelu użytkownika,
- artykuły z poradami,
- nieustanny rozwój platformy.
Wady: - stosunkowo wysoka cena (około 120 zł miesięcznie),
- panel użytkownika wyłącznie w języku angielskim.
2. FreshMail
Zalety:
- możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
- olbrzymia liczba funkcji,
- bardzo ładne szablony, duży wybór grafik,
- rozbudowane opcje automatyzacji wysyłki maili,
- możliwość synchronizacji z Google Analytics,
- blog z poradami, liczne e-booki i kursy,
- całkowicie polski produkt.
Wady: - płatny już od 500 e-mail w bazie mailowej,
- bardzo trudne wdrożenie (platforma raczej dla zaawansowanych blogerów).
3. MailerLite
Zalety:
- możliwość założenia bezpłatnego konta testowego,
- niezwykle intuicyjny i prosty panel użytkownika,
- podstawowe opcje autorespondera w darmowej wersji,
- najkorzystniejszy cenowo (darmowy do 1000 e-maili, 39 zł miesięcznie do 2500 e-mail, 77 zł miesięcznie do 5000 e-maili w bazie mailowej).
Wady: - brak umowy o przetwarzaniu danych osobowych,
- ograniczony dostęp do szablonów, brak niektórych przydatnych funkcji,
- nowy na rynku, wciąż rozwijający się produkt,
- występują okazjonalne błędy w oprogramowaniu.
Zdjęcie główne: Andrew Neel/unsplash.com
0 Komentarze