piątek, 22 października, 2021

Artykuł sponsorowany

Projekt skutecznej kampanii reklamowej może być nie lada wyzwaniem. Dlatego też, przed rozpoczęciem projektowania, warto zapoznać się z różnymi sprawdzonymi strategiami oraz wskazówkami. Podpowiadamy, co może Ci pomóc w planowaniu dobrej kampanii reklamowej dla Twojej firmy.

Jaki produkt chcesz reklamować i do kogo chcesz dotrzeć?

Zanim zaczniesz projektować konkretne kroki kampanii reklamowej, musisz się zastanowić, jaki dokładnie produkt lub usługę chcesz zareklamować. Określ, jaka jest osobowość Twojej marki, co sobą prezentuje, jakie ma wartości – jeśli chcesz, możesz nawet zastanowić się, kim by była Twoja marka jako człowiek. Jest to niezwykle ważny krok, a możesz to zaobserwować, chociażby na przykładzie coli. Tak naprawdę każdy napój tego typu smakuje tak samo lub bardzo podobnie, a jednak wybieramy tą konkretną, Colę, Pepsi lub jeszcze inny brand. Dlaczego? Ponieważ kojarzą nam się, świadomie lub nie, z konkretnymi rzeczami, atmosferą, czy nawet wydarzeniem. A wszystko to zasługa dobrego brandingu i zdefiniowania tożsamości marki. Dlatego też tak ważne jest, aby tę tożsamość określić, zanim podejmiesz jakiekolwiek inne kroki. Pomoże Ci to określić grupę odbiorców, do których będziesz kierować kampanię reklamową. Pamiętaj, że im bardziej zawężona będzie ta grupa, tym lepiej – kampania skierowana do wszystkich, jest tak naprawdę skierowana do nikogo.

Konkretni odbiorcy

Jeśli masz już określoną grupę docelową, możesz posłużyć się takimi narzędziami jak Google Ads, aby wiedzieć, jakie słowa Twoi odbiorcy wpisują w wyszukiwarkę. Zrozumienie potrzeb odbiorców jest kluczem do sukcesu Twojej kampanii. W ten sposób łatwiej będzie Ci dostosować komunikację do konkretnej grupy. Jeśli zaś chodzi o samą komunikację, musisz wybrać konkretny sposób komunikowania oraz odpowiedni język. Pamiętaj, aby był on spójny we wszystkich kanałach komunikacyjnych Twojej marki i przedmiotach kampanii reklamowej. Zastanów się także, jakie tak w ogóle kanały chcesz wykorzystać, aby kampania dotarła do Twojej grupy docelowej. Możesz postawić na Internet i skorzystać z dobrodziejstw Google i portali społecznościowych, możesz zainwestować w bardziej tradycyjne, ale również znacznie droższe reklamy telewizyjne, albo przenieść kampanię w świat rzeczywisty i zdecydować się na przykład na bilbordy, broszury lub katalogi. W realizacji tej ostatniej opcji z pewnością pomoże Ci https://betmor.pl/. Pamiętaj, że strona wizualna kampanii jest bardzo ważna, dlatego też poświęć jej szczególną uwagę. W fazie kreatywnej tworzenia kampanii możesz przekazać wiele ważnych dla Twojej marki wartości, a także pokusić się o nietuzinkowe i nieco ekstrawaganckie rozwiązania. 

Budżetowanie i określony plan

Gdy wszystkie typowo brandingowe i kreatywne etapy masz za sobą, możesz przejść do tematów natury bardziej praktycznej, czyli określenia budżetu kampanii, jej startu oraz zakończenia, kogo chcesz do niej zatrudnić, itp. W odpowiednim i skutecznym planowaniu oraz budżetowaniu z pomocą przyjdą Ci takie narzędzia jak na przykład bi system. Możesz także skorzystać z pomocy profesjonalistów – w tym celu koniecznie odwiedź stronę https://x-coding.pl/development/.

Monitorowania

Żaden dobry projekt kampanii nie ma racji bytu bez etapu monitorowania skuteczności podjętych działań. Możesz w tym celu skorzystać z różnego rodzaju dostępnych na rynku narzędzi analitycznych lub zatrudnić agencję reklamową. Takie monitorowanie ma szczególne znaczenie przy optymalizacji przeprowadzonej kampanii.

Zdjęcie główne: Kaboompics .com/pexels.com

Tagi: , ,
Aleksandra Michaliszyn

Studentka komunikacji wizerunkowej i fanka innowacyjnych rozwiązań. W wolnych chwilach testerka ciekawych gadżetów oraz aplikacji, szczególnie tych przydatnych na treningu oraz w podróży.

0 Komentarze

Zostaw komentarz