Co ułatwi sprzedaż online?
Finanse

Co ułatwi sprzedaż online?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

E-commerce jest jednym z najprężniej rozwijających się modeli biznesowych. Jest to jednak rynek bardzo wymagający oraz konkurencyjny. Dowiedz się więc, jakie narzędzia i działania ułatwią sprzedaż online.

Prowadzisz działalność internetową opierającą się na sprzedaży? Dowiedz się, jakich narzędzi możesz użyć, aby Twój biznes prężnie się rozwijał.

Stworzenie strony internetowej oraz aplikacji mobilnej

Żaden sklep online nie może istnieć bez strony internetowej – to wiemy wszyscy. Jednak, aby Twoja platforma handlowa była przyjazna użytkownikowi, a co za tym idzie, generowała większe zyski, musi być ona dobrze zaprojektowana. Powinna być przede wszystkim przejrzysta i możliwie jak najbardziej intuicyjna.

Warto także zadbać o to, aby pojawiły się na niej charakterystyczne elementy sklepu e-commerce, takie jak pomoc głosowa, chatboty, paski wyszukiwania, paski rozwijane itp. Dzięki temu klienci będą chętniej korzystać z Twojej witryny, a sprzedaż będzie stale wzrastać – w końcu User Experience jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Warto także stworzyć aplikację mobilną Twojego sklepu internetowego. Będzie to spore udogodnienie z perspektywy UX, ponieważ coraz więcej użytkowników robi zakupy z użyciem smartfona. Dodatkowo bezpośrednia aplikacja do sklepu jest lepsza dla klientów: mogą dotrzeć, wyszukać i zapłacić za produkt za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Stworzenie aplikacji może okazać się sporą inwestycją, jednak znacząco ułatwi i usprawni to sprzedaż online.

Monitoring internetu

Jeśli prowadzisz działalność e-commerce, to narzędziem, które będzie dla Ciebie niezwykle przydatne, jest monitoring internetu.  Zgromadzi ono wszystkie publiczne wzmianki z sieci na określony temat, na przykład Twojej marki lub produktów i usług, które oferujesz.

Takie narzędzie będzie wyszukiwać dowolną frazę na wszystkich social mediach, blogach, forach itp. Dzięki temu w łatwy sposób dotrzesz do opinii na temat Twojego sklepu. Takie działanie można nazwać social sellingiem, czyli budowaniem relacji z klientem poprzez wychodzenie naprzeciw jego potrzebom. Dzięki temu będziesz dokładnie wiedzieć, czego oczekują Twoi klienci oraz będziesz mógł wprowadzić ewentualne zmiany, które zachęcą ich do dokonania zakupu na Twojej stronie.

Analiza danych

Na pomoc menadżerom sklepów e-commerce wychodzi także Google Analytics, czyli jedno z podstawowych narzędzi do analizy danych. Dzięki niemu będziesz w stanie zmierzyć ilości i wartości transakcji na stronie, ruchu użytkowników w witrynie, popularności poszczególnych produktów oraz kategorii, a nawet czasu sprzedaży i wielu innych parametrów. Posiadając te wszystkie dane, będziesz w stanie zoptymalizować działania marketingowe oraz odpowiednio modyfikować elementy witryny, upewniając się, że są one przyjazne dla użytkownika.

Kampanie mailingowe

Aby ułatwić kontakt z klientami, warto także zainwestować w narzędzie do wysyłania maili. Dzięki takiemu zautomatyzowanemu systemowi będziesz w stanie w prosty sposób zaplanować kampanię mailingową, wysyłkę newsletterów oraz stworzyć szablony wiadomości do klientów. Pamiętaj, że maile do klientów są bardzo istotne oraz mogą okazać się niezwykle skuteczne – w końcu są one treścią długotrwałą i nie znikną po kilku chwilach jak post w newsfeedzie, który zostanie zalany nową falą aktualności.

Zdj. główne: marga santoso/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*