poniedziałek, 29 listopada, 2021

Artykuł sponsorowany

Prowadzenie lokalu gastronomicznego, w tym restauracji, to spore wyzwanie na wielu płaszczyznach. Najbardziej skomplikowanym aspektem tego biznesu jest logistyka i połączenie wielu elementów, jak dostawy, wizyty i ilość gości, rezerwacje i zamówienia. Żeby uniknąć pomyłek lub choć ograniczyć je do minimum, nawet w przypadku dużego ruchu, warto ułatwić sobie pracę, inwestując w oprogramowanie dla gastronomii. Poznaj zalety wdrożenia stosownych programów w swojej restauracji. 

Kontrola zapełnienia stolików i przypisywanie zamówień do gości

Każdy, kto choć raz pracował, jako kelner wie, że nie jest łatwo obsługiwać jednocześnie kilka stolików bez pomylenia lub zapomnienia zamówień. Karteczki i notatniki mogą ułatwiać pracę, jednak są zawodne, mogą się gdzieś zawieruszyć, a do tego, są podatne na Twoje błędy. Oprogramowanie, które zbiera wszystkie zamówienia gości, przypisuje je do poszczególnych stolików, a nawet do konkretnych miejsc przy stole, jest wielkim ułatwieniem dla pracowników. Wiąże się to również z oszczędnością czasu, ponieważ większość programów wysyła od razu informację z zamówieniem do kuchni, przez co kelnerzy mają dziennie “w nogach” kilkaset metrów mniej. Na stronie https://gastro-pol.pl/ możesz znaleźć doskonałe oprogramowanie dla restauracji, które pozwala na łatwe dostosowanie interfejsu do potrzeb i wymagań danego lokalu. 

Planowanie rezerwacji 

Wiele lokali gastronomicznych zarabia najwięcej na dużych i mniejszych rezerwacjach. Są to często imprezy rodzinne, spotkania przyjaciół czy integracja pracowników firm. Restauracje prowadzą zazwyczaj zeszyty lub pliki komputerowe z zapisami rezerwacji, jednak znowu – ten sposób narażony jest na błąd ludzki. Dzięki rejestrowaniu zamówionych rezerwacji oraz ich godzin w programie zaprojektowanym specjalnie dla gastronomii, nigdy nie pominiesz ani nie zapomnisz o żadnej rezerwacji w swoim lokalu. Oprogramowanie nie dopuści także do tego, by rezerwacje się pokrywały i kolidowały ze sobą. To bardzo ważne dla komfortu klientów, ich zadowolenia oraz uniknięcia niezręcznych sytuacji, związanych z błędami restauracji. 

Planowanie dostaw

Zamówienia produktów, godziny dostaw oraz odbiór przywiezionych produktów często okazują się zadaniem dla przypadkowej osoby, która akurat nie ma przypisanej innej pracy. Przez to często zdarza się, że produkty są niewystarczającej jakości, niesprawdzone lub nieświeże ponieważ odbierane są w pośpiechu lub przez osobę, która zwyczajnie nie zna się na tym. Dzięki skrupulatnemu planowaniu godzin oraz zawartości dostaw przez szefa kuchni w duecie z właścicielem restauracji, można uniknąć niesatysfakcjonujących lub niekompletnych dostaw, które są po prostu stratą pieniędzy. Dzięki oprogramowaniu możesz także na bieżąco kontrolować stan kuchni, ilość produktów i zapasy, by jak najszybciej wiedzieć, co trzeba uzupełnić. 

W prowadzeniu restauracji najważniejsza jest dobra organizacja. Smaczne jedzenie jest zależne od kucharza, obsługa leży w gestii kelnerów, a menedżer odpowiedzialny jest za koordynację pracy i wszystkich zadań. Wdrożenie oprogramowania do restauracji pomaga wszystkim pracownikom i zapewnia im większy komfort i spokój pracy. 

Zdjęcie główne: Patrick TomassoHire/unsplash.com

Tagi: ,
Aleksandra Nowak

Oprócz zainteresowań humanistycznych, chętnie poznaje nowe rzeczy w świecie maszyn i techniki. Zwolennik ekologicznego procesu produkcji i nowoczesnych technologii.

0 Komentarze

Zostaw komentarz