Frazy kluczowe – kluczowy etap pozycjonowania
SEO

Frazy kluczowe – kluczowy etap pozycjonowania

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W pozycjonowaniu chodzi o osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej, co umożliwia uzyskanie bardzo dużego ruchu organicznego z Google. Proces ten jest bardzo trudny i wymagający, dlatego jest oceniany wśród specjalistów marketingu internetowego jako zdecydowanie najtrudniejszy i najbardziej wymagający ze wszystkich. Przeprowadzenie pozycjonowania ma jednak bardzo wiele zalet i stanowi zdecydowanie najlepszy wybór na pierwsze działania marketingowe spośród wszystkich innych. Efektywność zależy jednak między innymi od zaplanowania strategii fraz kluczowych, które są najważniejszym czynnikiem wpływającym na wysokość pozycji w wynikach wyszukiwania.

O co chodzi z frazami kluczowymi?

Pozycjonowanie stron utworzonych w kreatorach oraz zaprojektowanych na zlecenie warto zacząć od przeprowadzenia audytu SEO oraz precyzyjnej rozmowy na temat branży i przyszłości danej firmy. W ten sposób można uzyskać wszelkie istotne dane na temat danego przedsiębiorstwa i w ten sposób zaplanować kolejne działania, wśród których znajduje się także planowanie strategii słów kluczowych. To etap w zasadzie najważniejszy ze wszystkich, który w bezpośredni sposób wpływa na kolejne działania. Warto mu poświęcić jak najwięcej czasu.

Frazy kluczowe to krótkie lub długie wyrazy, ciągi liter bądź słów czy też całe zdania, które internauta wpisuje w pole wyszukiwania w wyszukiwarce Google podczas poszukiwania konkretnego produktu, informacji lub usługi w sieci. Firma Google wyświetla wyniki w postaci listingu. Pierwsze miejsca zajmują linki sponsorowane, płatne, a kolejne – organiczne, czyli uzyskane w sposób naturalny, między innymi poprzez działania SEO. Zależy nam na tym, aby znaleźć się wśród witryn na najwyższych pozycjach, najlepiej na samej górze.

Jak wybrać optymalne frazy kluczowe?

Frazy kluczowe warto zaplanować na podstawie audytu SEO, który polega na dokładnej analizie wybranej witryny. Słowa kluczowe powinny idealnie pasować do branży wybranej firmy i zarazem także do danej podstrony, dzięki czemu internauta będzie mógł na nią trafić po wpisaniu przez niego wybranego sformułowania w polu wyszukiwania Google. Frazy mogą wyglądać w taki sposób:

  • tanie części komputerowe,
  • wypożyczalnia samochodów małopolska,
  • sprzęt budowlany sklep online,
  • korepetycje online dla seniorów.

Karygodne błędy przy planowaniu słów kluczowych

Ogromnym błędem podczas planowania fraz kluczowych jest wybranie ich na podstawie popularności w sieci, a nie ze względu na bliską relację z wybraną stroną internetową WWW. Wielu początkujących i samodzielnych pozycjonerów wybiera frazy kluczowe w celu przyciągnięcia klientów, a nie ze względu na ich przydatność dla internauty. Nie bez znaczenia jest także to, aby frazy kluczowe wplatać w tekst naturalnie. Algorytm Google potrafi nieprawidłowości i przez nie obniżyć pozycję witryny.

Zdjęcie autorstwa fauxels z Pexels

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Patrycja 27.01.2022

    Sam dobór odpowiednich fraz kluczowych może sprawić, że nagle przyjdzie nam mnóstwo nowych klientów zainteresowanych treściami które publikujemy. W każdej agencji przeprowadza się najpierw seo audyt który pozwala na zoptymalizowanie strony w tym też wcześniej wspomniany dobór odpowiednich słów kluczowych.

  • Michał 16.02.2022

    Mimo tego, że zrozumiałe jest, że ludzie wykorzystują obecnie wszystkie taktyki, byle tylko trafić na nieco wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, to kary, lub ostrzeżenia ze strony Google są konieczne. Gdyby nie obecność „siły wyższej”, na porządku dziennym spotykalibyśmy się z kwiatkami pokroju pozycjonowanie na Warszawe, w przypadku miniaturowych przedsiębiorstw, znajdujących się, przykładowo w Kaliszu, czy Krakowie, równocześnie niebędących powiązanymi ze stolicą w ogóle. Jakiś porządek musi być i my doskonale o tym wiemy i jak widać Google również.