Druk UV – czy warto drukować tą metodą elementy reklamowe?
Marketing i reklama

Druk UV – czy warto drukować tą metodą elementy reklamowe?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

W ostatnich latach coraz więcej elementów reklamowych jest tworzonych przy pomocy druku UV. Jakie są zalety tej metody i czy warto z niej korzystać? Przeczytaj!

Druk UV, jak sama nazwa wskazuje, wykorzystuje światło ultrafioletowe do utwardzania tuszu. Jeszcze niedawno technologia ta była stosowana przede wszystkim w lampach do paznokci – znacznie przyspieszała proces wysychania lakieru. Obecnie zyskuje popularność także w innych obszarach przemysłu, na przykład w druku. Jak to działa?

Cały proces przebiega w następujący sposób: drukarka rozprowadza na materiale warstwę atramentu, którą natychmiast utrwalają zamocowane na głowicy lampy ze światłem UV. Dzięki temu nie trzeba się obawiać, że krople rozprysną się na boki i pobrudzą podłoże albo sprawią, że wzór stanie się niewyraźny.

Zalety druku UV

Największym plusem tego rodzaju druku jest to, że… nie posiada zbyt wielu wad. Z tego względu coraz chętniej wykorzystuje się go przy tworzeniu elementów reklamowych. Oto najczęściej wymieniane korzyści.

Dowolność materiału

Jedyne ograniczenie, jakie należy wziąć pod uwagę przy druku UV, to fakt, że drukarki wymagają płaskiego podłoża o konkretnej grubości (w zależności od modelu urządzenia). Oprócz tego limity praktycznie nie istnieją. Wzór można nadrukować na szkle, drewnie, skórze, papierze, plastiku, akrylu oraz wielu innych materiałach. To ogromny plus w przypadku gadżetów reklamowych, które często znacznie różnią się od siebie formą.

Wysoka jakość

Wykorzystanie światła ultrafioletowego do utwardzania tuszu sprawia, że nadruk jest wyjątkowo trwały i co za tym idzie, odporny na warunki atmosferyczne. Nie szkodzi mu deszcz, wiatr czy niska/wysoka temperatura. Do tego znacznie wolniej blaknie.

Intensywne kolory i wyraziste szczegóły

Częstą praktyką, stosowaną w przypadku druku UV, jest nakładanie warstwy białego tuszu pod właściwy wzór, dzięki czemu kolory stają się o wiele bardziej intensywne. Wspomniane wcześniej natychmiastowe utwardzanie sprawia natomiast, że małe elementy grafiki nie zlewają się ze sobą, gwarantując wyrazistość.

Szybka praca

Czas przygotowania elementu reklamowego z nadrukiem UV jest o wiele krótszy niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod. Po pierwsze, wzór jest drukowany bezpośrednio na materiale, a po drugie – nie potrzebuje czasu na wyschnięcie, co znacznie przyspiesza cały proces.

Ekologiczne rozwiązanie

Podczas drukowania ultrafioletowego nie wydzielają się żadne szkodliwe substancje ani zapachy, dlatego metoda ta jest w pełni bezpieczna dla człowieka oraz środowiska naturalnego. To zasługa używania farb pigmentowych (bezrozpuszczalnikowych) zamiast rozpuszczalnikowych.

Jak więc widać, stosowanie druku UV to nowoczesny sposób tworzenia trwałych elementów reklamowych. Tym bardziej że nie wymaga zamawiania dużych nakładów – umożliwia swobodne wydrukowanie nawet jednej sztuki.

Wady stosowania druku UV

Obecnie jedynym minusem, jaki może wskazać klient, jest cena. Póki co tego typu druk kosztuje całkiem sporo, ale wzrost popularności drukarek ultrafioletowych prawdopodobnie już niedługo zminimalizuje ten koszt. Dla producentów wadą mogą być natomiast maszyny, których duże wymiary wymagają sporej powierzchni magazynowej.

Zdj. główne: dosignjet/pixabay.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Ranking platform do newslettera
Ranking platform do newslettera
Ranking trzech najlepszych platform do newslettera, dzięki którym maksymalnie zwiększysz liczbę swoich czytelników!
Czym jest certyfikacja?
Czym jest certyfikacja?
Chcesz sprzedawać swoje produkty, założyć firmę albo świadczyć usługi? Musisz wiedzieć, czym jest certyfikacja oraz jak ją uzyskać. Zobacz, w jaki sposób możesz postarać się o potrzebny certyfikat.
Photoshop w Twojej firmie – jak kupić, ile kosztuje?
Photoshop w Twojej firmie – jak kupić, ile kosztuje?
Planujesz zakup Adobe Photoshop dla firm? Poznaj zasady, na jakich możesz to zrobić.
Ostatnie wpisy