Artykuł sponsorowany
Prezenty firmowe to świetne narzędzie do polepszenia wizerunku firmy, zarówno wewnątrz organizacji, jak i wśród klientów indywidualnych oraz kontrahentów. Mogą one także stać się elementem kampanii reklamowej. Podpowiadamy więc, jakie upominki firmowe wybrać.
Budowanie trwałych relacji z klientami oraz wewnątrz organizacji jest niezwykle istotne zarówno ze względów czysto marketingowych, jak i wizerunkowych. Dość sporą rolę w tworzeniu takiej relacji odgrywają na przykład prezenty firmowe. Ich celem jest stworzenie poczucia przywiązania do marki, pogłębienie świadomości jej istnienia oraz skuteczne reklamowanie produktów lub usług oferowanych przez firmę. Jednak jakie upominki wybrać?
Prezenty dla klientów biznesowych są niezwykle ważne, ponieważ podkreślają, jak istotna jest relacja biznesowa dla obu stron. Warto więc zadbać o przygotowanie upominków dla swoich kontrahentów, na przykład z okazji zbliżających się świąt.
Bardzo klasycznym prezentem będzie zestaw filiżanek do biura. Jest to nie tylko bardzo elegancki upominek, ale także niezwykle użyteczny – można wykorzystać go na przykład podczas konferencji i spotkań z klientami. Jako dodatek do takiego prezentu możesz dołączyć kawę oraz herbatę, a także czekoladki z logo firmy. Miłym upominkiem w podobnym stylu może być również wysokiej klasy wino wytrawne.
Możesz także postawić na wysokiej jakości skórzane notatniki lub kalendarze, szczególnie przydatne na nowy rok. Sprawdzą się one praktycznie w każdej branży, więc są także prezentem dość uniwersalnym. Można zapisywać w nim terminy ważnych wydarzeń, pomysły i plany, szkice projektów lub dane kontaktowe współpracowników. Przez wiele użytecznych walorów, są one jednymi z najczęściej wybieranych upominków reklamowych.
Często wykorzystywanym elementem kampanii reklamowej są także upominki dla klientów indywidualnych, dołączane na przykład z okazji świąt. Takim prezentem może być materiałowa torba, na której z łatwością nadrukujesz logo swojej firmy. Warto jednak wybrać torbę w neutralnej stylistyce, aby klienci z chęcią z niej korzystali i nosili ją na co dzień. Na podobnej zasadzie działają ręczniki z logo firmy. Sprawdzą się one szczególnie w sezonie wakacyjnym, jako gadżet na plażę lub basen, ponieważ w takich miejscach ręcznik z nadrukiem zostanie dostrzeżony przez wiele osób.
Na prezent możesz także wybrać nieco mniejsze gadżety takie jak kubki klasyczne lub termiczne, ekologiczne butelki na wodę, słuchawki, breloczki, długopisy, czy inne akcesoria, które ucieszą Twoich klientów swoją praktycznością. Naprawdę ciekawym i niewielkim prezentem są także zapalniczki, a stosując na nich grawer na zapalniczce, możesz w łatwy sposób umieścić swoje logo. Takie drobne upominki przydadzą się każdemu i będą używane na co dzień, dlatego też możesz mieć pewność, że jeśli umieścisz na nich logo oraz nazwę Twojej firmy, będą one widoczne.
Wybierając prezenty, warto również pamiętać, jak ważne jest, aby dopasować odpowiednio upominek do pory roku. Na przykład ręczniki sprawdzą się świetnie latem, kubki termiczne w okresie jesienno-zimowym, a kalendarze na sam koniec starego roku lub z początkiem nowego. Warto kierować się takimi niuansami w planowaniu kampanii.
Fot. unsplash.com