poniedziałek, 29 listopada, 2021

Artykuł sponsorowany

Komunikacja z klientami na jak najwyższym poziomie to klucz do ich zadowolenia. Warto wdrożyć szereg rozwiązań, które usprawnią kontakt z klientami. Zobacz, jakie narzędzia usprawnią tę komunikację.

Wirtualny konsultant

Pozwala przeprowadzić automatyczną rozmowę z klientem na podstawie zaplanowanego wcześniej scenariusza. Wirtualny konsultant może działać niezależnie od pory dnia i tygodnia. Pozwala to na udzielenie klientowi wsparcia, odpowiedzi na pytania czy usługi w każdej chwili. System przetwarza pozyskane od klienta informacje i na ich podstawie proponuje jak najbardziej skuteczne rozwiązanie jego problemów.

Użycie wirtualnego konsultanta pozwala usprawnić komunikację z klientem przez obsługiwanie większej ilości zapytań niż normalnie i przekazywanie, jeżeli będzie taka konieczność, rozmów do odpowiednich pracowników. Liczba obsługiwanych klientów wzrasta, jednak dzięki obecności wirtualnego konsultanta nie ma konieczności zatrudniania kolejnych pracowników.

Dzięki ciągłości kontaktu z klientem poprzez to narzędzie wzrasta zaufanie do firmy, co pozwala z kolei na budowanie długoterminowych relacji.

Wirtualny numer telefonu

Wprowadzenie w firmie wirtualnej centrali telefonicznej pozwala na zdobycie jednego lub więcej wirtualnych numerów telefonu.  Mogą one wyglądać jak numery stacjonarne albo jak numery infolinii. Dzwoniąc na ten numer klienci mogą zostać przełączeni na dowolny numer wewnętrzny.

Na wirtualny numer telefonu można dzwonić z dowolnego urządzenia, które posiada dostęp do Internetu, a więc zarówno z telefonu, jak i z tabletu czy laptopa. Z numeru wirtualnego korzysta się na poziomie przeglądarki telefonicznej, dzięki czemu firma nie jest uzależniona od swojej lokalizacji. Nawet,  jeśli zdecyduje się zmienić siedzibę, może zachować dotychczasowy numer.

Wirtualny numer telefonu może wyglądać jak numer stacjonarny z konkretnego miasta czy regionu. Pozwala to zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów, którzy częściej skłonni są korzystać z usług firm lokalnych.

Voicebot

To bot głosowy, który pozwala zwiększyć wydajność pracy firmy i zoptymalizować kontakt z klientem. Ten głosowy asystent to program komputerowy, który na podstawie odpowiedniego zaprogramowania udziela klientom odpowiedzi na zadawane pytania, jest w stanie poprowadzić rozmowę i rozwiązać konkretne problemy.

Voicebot może całkowicie obsłużyć klienta albo zapoznać się z problemem i określić temat rozmowy, po czym przekazać sprawę do konkretnego konsultanta. Bot głosowy pozwala tak określić problemy, z którymi zwracają się klienci, że można dopasować je do poszczególnych pracowników, którzy wcześniej zostają przydzieleni do danych zagadnień.

Automatyczne odpowiedzi i szablony wiadomości

Na stronach internetowych czy w mediach społecznościowych klienci najczęściej zadają takie same pytania, między innymi o konkretną usługę czy produkt, o cenę czy o zakres usług. Odpisując kolejnym osobom na podobne lub takie same pytania, pracownicy tracą dużo czasu. Wprowadzenie opcji automatycznych odpowiedzi albo stworzenie szablonów wiadomości pozwoli zaoszczędzić czas. Dlatego warto określić pytania, które są najczęściej zadawane i wdrożyć te narzędzia.

Wysyłanie przypomnień i powiadomień

W przypadku każdej firmy, niezależnie od charakteru świadczonych usług, kontakt z klientem jest bardzo ważny. Każdorazowe pisanie wiadomości e-mail czy SMS do klientów mogłoby być jednak zbyt czasochłonne, dlatego warto zautomatyzować te procesy.

Zdjęcie główne: Negative Space/pexels.com

Tagi: , ,
Kinga Sobczak

Lubi praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, dlatego sprzęt i gadżety ułatwiające życie są dla niej bardzo istotne. Słuchawki i zawsze naładowany telefon, z którego będzie mogła odtwarzać ulubioną muzykę to konieczność. Studentka dziennikarstwa.

0 Komentarze

Zostaw komentarz