Badania i analizy wskazują, że nowe, innowacyjne przedsiębiorstwa nie ucierpiały z powodu ograniczeń, jakie powstały w wyniku wybuchu pandemii COVID 19. Ponad 1/3 firm notuje wzrosty w ostatnim czasie.
Tegoroczne raporty wskazują, że mimo braku nowych klientów, start-upy dobrze sobie radzą na rynku. Niewiele przedsiębiorstw ocenia negatywnie wpływ pandemii na działania na rynku.
Polskie start-upy dobrze poradziły sobie w pandemii, ponieważ w ubiegłym roku – mimo ogólnych trudności w gospodarce – udało im się pozyskiwać finansowanie z rynku. Z opublikowanego w styczniu 2021 raportu „Transakcje na polskim rynku VC 2020” wynika, że w ubiegłym roku wartość inwestycji pozyskanych przez start-upy była rekordowa, na poziomie 2,1 mld zł. – powiedział serwisowi Newseria Biznes Artur Piecha, dyrektor marketingu klientów kluczowych i korporacyjnych Orange Polska.
Coraz częściej duże firmy oraz korporacje decydują się na współpracę ze start-upami. Z badań wynika, że innowacyjne przedsiębiorstwa kierują swoją ofertę częściej do innych firm, niż do pojedynczych konsumentów. Firma Orange stara się wspierać rozwój start-upów.
Poszukujemy partnerów, którzy mają gotowy produkt wypełniający nisze rynkowe lub uzupełniający nasze portfolio ofertowe w ramach grupy spółek Orange – wyjaśnia ekspert Orange. – Jesteśmy otwarci zwłaszcza na propozycje usług wykorzystujących sieć 5G, która oferuje nowe możliwości dzięki zwiększonej prędkości transmisji danych osiągającej nawet 20 Gb/s, opóźnieniom zmniejszonym do poziomu pojedynczych milisekund czy zdolności obsługi nawet do miliona urządzeń na kilometr kwadratowy.
Źródło: newseria.pl