Monitoring w firmie – ile może kosztować?
Finanse

Monitoring w firmie – ile może kosztować?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz więcej firm decyduje się na monitorowanie swojej firmy. Instalacja monitoringu w pracy jest dobrym pomysłem, gdy chcemy zadbać o bezpieczeństwo pracowników, ochronę mienia czy kontrolę produkcji. Zastanawiasz się nad montażem kamer w swojej firmie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze kamer oraz ile będzie Cię to kosztować.

Rodzaje i cena

Cena monitoringu w firmie zależy od kilku czynników. Przede wszystkim należy ustalić, czy potrzebujemy monitoringu wewnątrz i na zewnątrz zakładu. Całkowity koszt uzależniony jest od liczby urządzeń potrzebnych do monitoringu firmy. Do ceny należy doliczyć również usługi ekipy monterskiej. Jeśli nasza firma jest niewielka i mamy podstawową wiedzę na temat montażu monitoringu, możemy wykonać tę pracę samodzielnie. O ile sam montaż nie musi być skomplikowany, o tyle konfiguracja sprzętu w niektórych przypadkach może już sprawić problemy. Zatrudnienie profesjonalistów wiąże się co prawda z dodatkowymi (czasami dużymi) kosztami, jednak mamy gwarancję dobrze wykonanej pracy, a także możliwość zgłaszania ewentualnych problemów z kamerami czy konfiguracją, jeśli takie się pojawią w przyszłości.


Kamery wizyjne różnią się cenami ze względu na parametry i właściwości. Wyróżniamy kamery wewnętrzne, które umieszcza się w zakładzie pracy, oraz kamery zewnętrzne, które montuje się na terenie firmy. Kamery wewnętrzne mogą być słabsze i nie muszą być wodoodporne, więc są nieco tańsze. Im lepsze kamery wybierzemy, tym mniej ich będziemy potrzebować. Najtańsze zestawy monitoringu dla firm dostępne są od 1500 zł. W takim zestawie mamy 4 kamery średniej jakości.

Należy wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby firmy. Ważnymi czynnikami są powierzchnia firmy i rozmieszczenie budynków. Kamery powinny być zainstalowane tak, żeby pracując jednocześnie, nagrywały obraz z całego terenu przedsiębiorstwa. Pozostawienie jakiegoś skrawka bez nadzoru powoduje, że instalacja przestaje mieć większy sens.

Cena zależy również od rodzaju monitoringu. Na rynku jest dostępnych wiele urządzeń. Najlepszą propozycją jest system monitoringu przewodowego. Jest on niezawodny, mało podatny na zakłócenia i niezależny od dostępu do internetu. Obraz z monitoringu przewodowego przechwytywany jest przez kamery i zapisywany na dysku znajdującym się w rejestratorze, a następnie wyświetlany na ekranie. Po podłączeniu rejestratora do sieci i instalacji specjalnego oprogramowania możemy śledzić nagrania ze smartfona czy komputera. Cena takiego zestawu zależy od rodzaju kamer, kabli i rejestratorów. Najtańszy zestaw (rejestrator + 4 kamery) kosztuje około 2000 zł. Do ceny urządzeń należy doliczyć koszty montażu, instalacji i konfiguracji wykonanych przez wykwalifikowanych monterów (minimalnie 1000 zł, zależnie od miasta).

Innym rodzajem monitoringu jest monitoring przez internet. Kamery i rejestrator są wtedy bezprzewodowe, podłączone do Wi-Fi. Technologia sprawdzi się tylko w przypadku stabilnego i szybkiego łącza. Jeśli mamy wolniejszy internet, odbije się to nie tylko na jakości, ale też na opóźnieniach w pracy całego systemu. Ceny zestawu zaczynają się od 2500 zł plus koszty ekipy monterskiej.

Zdjęcie główne: Pawel Czerwinski/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Czym są artykuły POS?
Czym są artykuły POS?
Artykuły POS to nieodłączny element marketingu w sprzedaży detalicznej. Skrót pochodzi od angielskiego terminu "Point of Sale", który oznacza punkt sprzedaży. Artykuły POS to różnego rodzaju gadżety reklamowe i ekspozycje, które służą do promocji produktów w miejscach, gdzie dokonuje się sprzedaży.
Jakie są sposoby na płacenie mniejszych podatków przez firmy?
Jakie są sposoby na płacenie mniejszych podatków przez firmy?
Firmy mają prawo do korzystania z legalnych strategii podatkowych, aby zmniejszyć swoje zobowiązania podatkowe w ramach obowiązującego prawa.
Facebook Ads – najważniejsze informacje w jednym miejscu
Facebook Ads – najważniejsze informacje w jednym miejscu
Facebook Ads to jeden z najpopularniejszych i najefektywniejszych systemów reklamowych w mediach społecznościowych. Sprawdzamy jego możliwości.
Ostatnie wpisy