Monitoring w firmie – ile może kosztować?
Finanse

Monitoring w firmie – ile może kosztować?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Coraz więcej firm decyduje się na monitorowanie swojej firmy. Instalacja monitoringu w pracy jest dobrym pomysłem, gdy chcemy zadbać o bezpieczeństwo pracowników, ochronę mienia czy kontrolę produkcji. Zastanawiasz się nad montażem kamer w swojej firmie? Przeczytaj artykuł i dowiedz się, na co powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze kamer oraz ile będzie Cię to kosztować.

Rodzaje i cena

Cena monitoringu w firmie zależy od kilku czynników. Przede wszystkim należy ustalić, czy potrzebujemy monitoringu wewnątrz i na zewnątrz zakładu. Całkowity koszt uzależniony jest od liczby urządzeń potrzebnych do monitoringu firmy. Do ceny należy doliczyć również usługi ekipy monterskiej. Jeśli nasza firma jest niewielka i mamy podstawową wiedzę na temat montażu monitoringu, możemy wykonać tę pracę samodzielnie. O ile sam montaż nie musi być skomplikowany, o tyle konfiguracja sprzętu w niektórych przypadkach może już sprawić problemy. Zatrudnienie profesjonalistów wiąże się co prawda z dodatkowymi (czasami dużymi) kosztami, jednak mamy gwarancję dobrze wykonanej pracy, a także możliwość zgłaszania ewentualnych problemów z kamerami czy konfiguracją, jeśli takie się pojawią w przyszłości.


Kamery wizyjne różnią się cenami ze względu na parametry i właściwości. Wyróżniamy kamery wewnętrzne, które umieszcza się w zakładzie pracy, oraz kamery zewnętrzne, które montuje się na terenie firmy. Kamery wewnętrzne mogą być słabsze i nie muszą być wodoodporne, więc są nieco tańsze. Im lepsze kamery wybierzemy, tym mniej ich będziemy potrzebować. Najtańsze zestawy monitoringu dla firm dostępne są od 1500 zł. W takim zestawie mamy 4 kamery średniej jakości.

Należy wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby firmy. Ważnymi czynnikami są powierzchnia firmy i rozmieszczenie budynków. Kamery powinny być zainstalowane tak, żeby pracując jednocześnie, nagrywały obraz z całego terenu przedsiębiorstwa. Pozostawienie jakiegoś skrawka bez nadzoru powoduje, że instalacja przestaje mieć większy sens.

Cena zależy również od rodzaju monitoringu. Na rynku jest dostępnych wiele urządzeń. Najlepszą propozycją jest system monitoringu przewodowego. Jest on niezawodny, mało podatny na zakłócenia i niezależny od dostępu do internetu. Obraz z monitoringu przewodowego przechwytywany jest przez kamery i zapisywany na dysku znajdującym się w rejestratorze, a następnie wyświetlany na ekranie. Po podłączeniu rejestratora do sieci i instalacji specjalnego oprogramowania możemy śledzić nagrania ze smartfona czy komputera. Cena takiego zestawu zależy od rodzaju kamer, kabli i rejestratorów. Najtańszy zestaw (rejestrator + 4 kamery) kosztuje około 2000 zł. Do ceny urządzeń należy doliczyć koszty montażu, instalacji i konfiguracji wykonanych przez wykwalifikowanych monterów (minimalnie 1000 zł, zależnie od miasta).

Innym rodzajem monitoringu jest monitoring przez internet. Kamery i rejestrator są wtedy bezprzewodowe, podłączone do Wi-Fi. Technologia sprawdzi się tylko w przypadku stabilnego i szybkiego łącza. Jeśli mamy wolniejszy internet, odbije się to nie tylko na jakości, ale też na opóźnieniach w pracy całego systemu. Ceny zestawu zaczynają się od 2500 zł plus koszty ekipy monterskiej.

Zdjęcie główne: Pawel Czerwinski/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?
Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?
Chcesz wiedzieć, jak zwiększyć poziom bezpieczeństwa w swoim biurze? Sprawdź, przed czym warto się chronić i jak możesz zapobiec tragedii we własnym zakresie.
Motogwarancja, czyli ubezpieczenie dla używanych pojazdów
Motogwarancja, czyli ubezpieczenie dla używanych pojazdów
Zakup samochodu używanego wiąże się z niemałym ryzykiem. Mimo że na pierwszy rzut oka może wydawać się, że z pojazdem […]
Dlaczego warto zainwestować pieniądze w kampanie Google Ads dla Twojej firmy?
Dlaczego warto zainwestować pieniądze w kampanie Google Ads dla Twojej firmy?
Wśród licznych opcji reklamowych dostępnych na rynku, Google Ads jest jedną z najpotężniejszych i najskuteczniejszych platform reklamowych.
Ostatnie wpisy