Podstawowym warunkiem atrakcyjności reklamy jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Bilbordy na pewno przyciągają wzrok rozmiarem – czy warto postawić na takie rozwiązanie?
Skuteczna reklama to niezwykle ważna kwestia dla każdej firmy – jej efektywność może przesądzić o popularności usług i produktów, a w efekcie także wysokości zysków. Ze względu na sam rozmiar bilbordów taki rodzaj marketingu może dać znacznie więcej korzyści niż chociażby plakaty czy ulotki. Istotny jest jednak atrakcyjny design – przyciągający kolor, interesująca grafika oraz wyrazisty, zrozumiały przekaz to podstawa.
Jednym z plusów bilbordów jest stała obecność reklamy bez względu na porę dnia, warunki atmosferyczne czy też charakterystykę urządzeń odbiorców. Podczas jazdy samochodem, autobusem i tramwajem czy w trakcie spaceru wiele osób będzie w stanie zobaczyć reklamę nawet z dużej odległości. Ponadto koszty takiej kampanii są często znacznie mniejsze niż w przypadku na przykład kampanii elektronicznych.
Przede wszystkim reklama tego typu powinna się wyróżniać – w wielu miejscach w Polsce stoi ogromna liczba bilbordów, które są praktycznie całkowicie ignorowane przez odbiorców. Należy zatem zwrócić uwagę, czy w pobliżu znajdują się inne treści reklamowe, a także na tło, na jakim będzie umieszczona reklama. Ciekawym rozwiązaniem może być postawienie na kontrast z elementami znajdującymi się w otoczeniu.
Wizualny projekt reklamy powinien odzwierciedlać jej treść. Ogromne znaczenie pod tym względem mają kolory: dla przykładu stonowane i uniwersalne barwy sprawdzą się w przypadku klasycznych lub prestiżowych produktów. Ekstrawaganckie czy nowoczesne oferty przyciągną z kolei odbiorców przez wyraziste kolory – świetnie sprawdzą się m.in. neony.
Jednym z najmocniejszych argumentów za takim rodzajem reklamy jest jej widoczność, a w zasadzie brak zależności od innych czynników niż lokalizacja. W kontekście reklam online wpływ na efektywność ma chociażby liczba osób odwiedzających stronę, a w przypadku kanałów takich jak radio czy telewizja kampanie są zależne od zasad i możliwości danej stacji. Bilbord natomiast ciągle pozostaje w określonym miejscu, gdzie – przy odpowiednio opracowanym wzorze i przyciągającej treści – będzie stale interesować odbiorców.
Warto pamiętać, że osoby, które zobaczą bilbord, prawdopodobnie nie będą mieć czasu na czytanie długich, skomplikowanych zdań. Należy zatem zadbać, aby słowa były bardzo wyraźnie widoczne, a przekaz – krótki i zrozumiały. Zwięzłe, merytoryczne i atrakcyjne reklamy, które można przeczytać w parę sekund podczas jazdy samochodem, to świetna promocja dla firmy.
Bilbordy mają wiele zalet, przez co są jedną z najczęściej stosowanych form reklamy. Czy się opłacają? Już sama widoczność i możliwość dotarcia do praktycznie nieograniczonej grupy odbiorców jest dobrym potwierdzeniem wartości tego rodzaju marketingu. Należy jednak zwrócić uwagę także na koszty – najczęściej wymagana jest miesięczna opłata, która w najpopularniejszych miejscach może być bardzo wysoka. Jeśli będziemy w stanie znaleźć odpowiednią lokalizację i zaprojektować ciekawy bilbord, na pewno możemy liczyć na spore korzyści i wzrost zysków firmy.
Zdj. główne: Kate Trysh/unsplash.com