Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?
Zarządzanie

Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Masz własną działalność i chciałbyś zabezpieczyć ją przed losowymi wydarzeniami? To zrozumiałe, w końcu biuro często oznacza cały dorobek życia. A, jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego warto poznać kilka sposobów na ochronę lokum Twojej firmy.

Sprzęt elektroniczny i pożar

Nie z ludzkiej złośliwości i złych intencji, ale ze zwykłego przypadku i zaniedbania często może dojść do tragedii. Spięcie, niechronione przewody albo zwyczajne „przegrzanie” sprzętu może doprowadzić do powstania iskry, która przerodzi się w pożar. Żeby się przed tym zabezpieczyć, warto zainwestować w czujniki dymu. Należy zainstalować je w pomieszczeniach najbardziej zagrożonych ryzykiem pożaru. Oczywiście, warto też poinformować jednostkę straży pożarnej o lokalizacji biura i upewnić się, że strażacy będą w stanie zareagować na alarm. Dobrym pomysłem będą również regularne kontrole techniczne sprzętu używanego do pracy biurowej oraz ubezpieczenie lokalu na wypadek pożaru. Czujniki dymu możesz znaleźć w miejscu takim jak Botland – Sklep elektroniczny.

Jeśli budynek ma instalację gazową…

Nie zawsze masz wpływ na to, w jaki sposób ogrzewane jest miejsce, w którym znajduje się Twoje biuro. Czasami nie chodzi o ogrzewanie, a doprowadzenie gazu do kuchenek. W obu wypadkach warto zabezpieczyć się na wypadek nieszczelnej instalacji – posłuży do tego detektor gazu. Warto pamiętać, że mieszanina gazu z powietrzem może być wybuchowa, natomiast ryzyko wybuchu jest potencjalnie niskie – objętość gazu musi być równa od 5% do 15% w stosunku do objętości powietrza. Do gazu są dodawane specjalne substancje zapachowe (sam gaz jest bezwonny), dzięki czemu łatwo wykryć jego ulatnianie się. Jeśli jednak w praca w biurze trwa tylko przez część dnia, możesz nie być w stanie kontrolować stężenia gazu węchem – w takim wypadku detektor doskonale Cię zastąpi. Ważne są również regularne kontrole instalacji wykonywane przez specjalistów. 

Alarm antywłamaniowy

Najpopularniejsze zagrożenie, w właściwie zagrożenie, o którym prawdopodobnie myślisz najczęściej, to włamanie z kradzieżą. Możesz się przed nim zabezpieczyć przez instalację alarmów antywłamaniowych oraz kamer. Dzięki temu informacja o potencjalnym złodzieju szybko dotrze do posterunku policji w Twojej okolicy, ale również będziesz w stanie utrwalić wizerunek przestępcy i ułatwić dochodzenie. Dobrym pomysłem może się również okazać wynajęcie firmy ochroniarskiej. Podstawą natomiast będzie dbanie o bezpieczeństwo biura we własnym zakresie – zamykanie drzwi i okien, instalacja odpowiednich zamków, dbanie o identyfikację pracowników i kontrolowanie podejrzanych osób pojawiających się w biurze.

Zdj. główne: Diana Polekhina/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*