Artykuł sponsorowany
Promowanie firmy, produktu lub usługi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania to bardzo opłacalna opcja dla wielu przedsiębiorstw. Wyszukiwarki takie jak Google to strony, z których większość internautów korzysta codziennie, dzięki czemu łatwo dotrzeć do zainteresowanych odbiorców. Czy taka opcja będzie odpowiednia dla każdej firmy?
Promowanie swojej firmy w wyszukiwarce internetowej to jedna z najskuteczniejszych metod marketingu online. Wystarczy spojrzeć na statystyki użytkowników największych serwisów tego typu – w przypadku Google już ponad 90% internautów korzysta na co dzień z tej usługi w celu wyszukiwania interesujących produktów czy usług. Aby dotrzeć do odbiorców, można postawić między innymi na organiczne pozycjonowanie strony, czyli działania mające na celu poprawę jej pozycji na liście wyników wyszukiwarki. Jeśli jednak liczymy na szybsze rezultaty, lepszą opcją będzie kampania Google Ads – płatne reklamy są widoczne od razu, nad wszystkimi pozycjami dostarczonymi przez standardowe wyszukiwanie. Ten rodzaj kampanii dostępnej na Google Ads nazywany jest reklamą search lub reklamą tekstową.
Google Ads to niezwykle użyteczne narzędzie marketingu online. Istnieją jednak firmy, dla których ten rodzaj promocji będzie niewystarczający – dotyczy to na przykład kampanii skupionych na bardzo popularnych słowach kluczowych, czyli szczególnie w przypadku biznesów w najbardziej konkurencyjnych branżach. Wtedy reklamy Google Ads wciąż mogą przynieść korzystne efekty, jednak warto je połączyć z działaniami w innych kanałach, na przykład mediach społecznościowych.
Kiedy reklama w wyszukiwarce będzie dobrym wyborem? To przede wszystkim ciekawa opcja dla lokalnych biznesów – Google Ads pozwala na dokładne targetowanie reklam zarówno przez bezpośrednie ustawienie odpowiednich opcji, jak i dostosowanie słów kluczowych. W efekcie można z łatwością skierować treści do użytkowników z konkretnej lokalizacji. Co więcej, reklamy Google perfekcyjnie integrują się z innymi usługami tej firmy – w tym także z Mapami, w których warto założyć wizytówkę przedsiębiorstwa. Dzięki temu internauci szybciej znajdą Twoją siedzibę, lub pozostawią opinie, które mogą zachęcić przyszłych klientów do skorzystania ze świadczonych przez Ciebie usług lub oferowanych produktów.
Ile kosztuje reklama Google? Cena może znacznie się różnić w zależności od konkretnej kampanii – marketing z użyciem takich metod rzadko opiera się na stałych opłatach. Zamiast tego stosuje się systemy takie jak CPC („cost per click”) czy CPM („cost per mille”). Pierwszy z nich charakteryzuje się wyznaczeniem konkretnej płatności za pojedyncze kliknięcie, z kolei drugi – za wyświetlenia (a dokładniej za tysiąc wyświetleń). Pierwsza opcja będzie odpowiednia w przypadku, gdy zależy nam na osiągnięciu konkretnego efektu po wyświetleniu reklamy, na przykład dokonaniu zakupu. Druga to właściwy wybór szczególnie w przypadku kampanii skierowanych na budowanie renomy firmy. W obydwóch przypadkach warto zwrócić uwagę na powiązanie wysokości opłat z efektywnością reklamy.
Fot.: Christian Wiediger/unsplash.com