Najlepsze aplikacje do pracy zdalnej – ranking czerwiec 2021
Zarządzanie

Najlepsze aplikacje do pracy zdalnej – ranking czerwiec 2021

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W czasie pandemii praca zdalna stała się dla wielu jedyną możliwością. Sprawdź, z jakich aplikacji warto korzystać, tworząc home office. Ranking czerwiec 2021!

Ranking aplikacji ułatwiających pracę zdalną

Miejsce pierwsze: Google Meet

Według nas jest to  wybór numer jeden na rynku dla dużych korporacji i firm. Dlaczego? Przede wszystkim umożliwia prowadzenie wideokonferencji dla maksymalnie 150 osób. Zdalne spotkania zaplanujesz bez najmniejszego problemu w kalendarzu Google. Aplikacja współpracuje z wszystkimi wytworami tej amerykańskiej marki. Wyślij zaproszenia do gości używając Gmaila, a każdy z zaproszonych otrzyma powiadomienie o spotkaniu 10 minut przed jego rozpoczęciem. Ponadto podczas prowadzenia wideokonferencji możesz wraz z uczestnikami używać czatu. 

Członkowie nie muszą korzystać jedynie z zaproszenia na Gmailu. Mogą wejść do wideokonferencji za sprawą kalendarza lub przesłanego linku. Ponadto jako osoba prowadząca, możesz przejść w tryb prezentacji, udostępniając swój ekran pozostałym uczestnikom spotkania.

Miejsce drugie: Trello

Mniej znana aplikacja jednak także bardzo przydatna. Nie jest to komunikator głosowy lub czat. Trello pomoże Ci uporządkować zadania, jakie masz do wykonania w danym dniu, tygodniu czy miesiącu. Każdy z wymienionych okresów czasowych możesz podzielić na sekcje, rozpisać w nich podpunkty, aby ułatwić sobie pracę i o niczym nie zapomnieć. Oprócz spraw służbowych Trello pozwala również na wpisywanie zadań dotyczących życia prywatnego, przykładem może być lista zakupów. Na uwagę zasługuje przejrzystość i przyjazna oprawa graficzna aplikacji. Nawet korzystając z niej pierwszy raz, nie będzie miał problemów ze znalezieniem interesującej Cię funkcji.

Miejsce trzecie: Yammer Microsoft Messenger

Program opracowany na potrzeby współpracy korporacyjnej. Jego oprawa graficzna nieco przypomina Facebooka, dzięki czemu łatwo się w nim odnaleźć. Aplikacja przypomina sieć społeczeństwa ze znaną osią czasu, na której każdy, kto ma dostęp do platformy może dodawać wpisy. 

Skorzystać z programu Yammer możesz na dwa sposoby: 

  • użyj konta Microsoft należącego do organizacji,
  • poproś o zaproszenie do istniejącej grupy.

Możesz także stworzyć własną grupę, wystarczy, że nadasz jej nazwę. Następnie określ czy ma być otwarta, czy zamknięta. Ostatnim krokiem jest zaproszenie członków!

Miejsce czwarte: Pakiet Office 365

Jeden z fundamentów pracy zdalnej. Działa w środowisku chmurowym, co jest dużą zaletą. Wystarczy otworzyć go poprzez przeglądarkę. Co umożliwia korzystanie z pakietu Office 365?

  1. Office 365 umożliwia przechowywanie plików w usłudze OneDrive,
  2. Zapewnia dostęp do aplikacji Teams – komunikatora do rozmów video i chatu,
  3. Zyskujesz pewność bezpieczeństwa zapisanych w chmurze danych,
  4. Z pakietem łatwo zaplanujesz swoją pracę, dzięki usłudze Planner,
  5. Licencja pozwala na korzystanie z Office 365 na nawet 5 urządzeniach,
  6. Udostępnisz pliki za pomocą linków do Excel lub PowerPoint z każdego miejsca na świecie!

Miejsce piąte: Google Docs

Usługa pozwala na tworzenie dokumentów tekstowych bezpośrednio w przeglądarce. Nie musisz instalować żadnej niepotrzebnej aplikacji! Główny powód, dla którego powinieneś wybrać Google Docs? Możliwość edycji tego samego pliku przez kilka osób jednocześnie. Dając pracę do wglądu klientom, korektorom czy redaktorom, możesz na bieżąco śledzić poprawki i uwagi, a także korygować je w czasie rzeczywistym. Stworzono także komentarze i chat, aby usprawnić komunikację między autorem i współautorem. Każda zmiana jest automatycznie zapisywana, więc chwilowy brak WiFi nie spowoduje utraty pliku.

Aplikacje, na które warto zwrócić uwagę:

  • TeamViewer  – łatwy dostęp do firmowych programów i dokumentów z własnego komputera,
  • Google Drive – wirtualny dysk gromadzący dane Twojej firmy,
  • Skype – komunikacja tekstowa, głosowa i video,
  • Slack – organizacja zespołu, komunikacja głosowa i video,
  • Master Task – wytyczanie zadań, celów, zarządzanie zespołem.

Zdjęcie główne artykułu: Designed by Freepik

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*