Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?
Zarządzanie

Jak wzmocnić bezpieczeństwo w biurze?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Masz własną działalność i chciałbyś zabezpieczyć ją przed losowymi wydarzeniami? To zrozumiałe, w końcu biuro często oznacza cały dorobek życia. A, jak to mówią, przezorny zawsze ubezpieczony, dlatego warto poznać kilka sposobów na ochronę lokum Twojej firmy.

Sprzęt elektroniczny i pożar

Nie z ludzkiej złośliwości i złych intencji, ale ze zwykłego przypadku i zaniedbania często może dojść do tragedii. Spięcie, niechronione przewody albo zwyczajne „przegrzanie” sprzętu może doprowadzić do powstania iskry, która przerodzi się w pożar. Żeby się przed tym zabezpieczyć, warto zainwestować w czujniki dymu. Należy zainstalować je w pomieszczeniach najbardziej zagrożonych ryzykiem pożaru. Oczywiście, warto też poinformować jednostkę straży pożarnej o lokalizacji biura i upewnić się, że strażacy będą w stanie zareagować na alarm. Dobrym pomysłem będą również regularne kontrole techniczne sprzętu używanego do pracy biurowej oraz ubezpieczenie lokalu na wypadek pożaru. Czujniki dymu możesz znaleźć w miejscu takim jak Botland – Sklep elektroniczny.

Jeśli budynek ma instalację gazową…

Nie zawsze masz wpływ na to, w jaki sposób ogrzewane jest miejsce, w którym znajduje się Twoje biuro. Czasami nie chodzi o ogrzewanie, a doprowadzenie gazu do kuchenek. W obu wypadkach warto zabezpieczyć się na wypadek nieszczelnej instalacji – posłuży do tego detektor gazu. Warto pamiętać, że mieszanina gazu z powietrzem może być wybuchowa, natomiast ryzyko wybuchu jest potencjalnie niskie – objętość gazu musi być równa od 5% do 15% w stosunku do objętości powietrza. Do gazu są dodawane specjalne substancje zapachowe (sam gaz jest bezwonny), dzięki czemu łatwo wykryć jego ulatnianie się. Jeśli jednak w praca w biurze trwa tylko przez część dnia, możesz nie być w stanie kontrolować stężenia gazu węchem – w takim wypadku detektor doskonale Cię zastąpi. Ważne są również regularne kontrole instalacji wykonywane przez specjalistów. 

Alarm antywłamaniowy

Najpopularniejsze zagrożenie, w właściwie zagrożenie, o którym prawdopodobnie myślisz najczęściej, to włamanie z kradzieżą. Możesz się przed nim zabezpieczyć przez instalację alarmów antywłamaniowych oraz kamer. Dzięki temu informacja o potencjalnym złodzieju szybko dotrze do posterunku policji w Twojej okolicy, ale również będziesz w stanie utrwalić wizerunek przestępcy i ułatwić dochodzenie. Dobrym pomysłem może się również okazać wynajęcie firmy ochroniarskiej. Podstawą natomiast będzie dbanie o bezpieczeństwo biura we własnym zakresie – zamykanie drzwi i okien, instalacja odpowiednich zamków, dbanie o identyfikację pracowników i kontrolowanie podejrzanych osób pojawiających się w biurze.

Zdj. główne: Diana Polekhina/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Jaka jest wysokość składek ZUS?
Jaka jest wysokość składek ZUS?
Ile wynoszą składki ZUS – sprawdź, ile musisz zapłacić.
Klimatyzacja w firmie – czy warto założyć i jak o nią dbać?
Klimatyzacja w firmie – czy warto założyć i jak o nią dbać?
Klimatyzacja w firmie – czy warto założyć i jak o nią dbać? Jak wybrać odpowiedni rodzaj klimatyzacji?
Czy druk 3D może zrewolucjonizować branżę elektroniczną?
Czy druk 3D może zrewolucjonizować branżę elektroniczną?
Poznaj możliwości jakie niesie technologia druku 3D dla przemysłu elektronicznego. Dowiedz się, jak może zmienić ona podejście do produkcji i konstrukcji urządzeń.
Ostatnie wpisy