Zgrany zespół to z pewnością szansa na lepsze wyniki – także te finansowe. Warto stale dbać o jego spoistość. Związana jest z tym swego rodzaju praca u podstaw, jaką jest integracja pracowników. W jaki sposób organizować spotkania mające zwiększyć spoistość grupy? Jakie są korzyści z nich płynące?
Słownikowo termin „integracja” jest tłumaczony jako „proces tworzenia całości z części” (słownik PWN). W jaki sposób odnieść to do działania organizacji, jaką jest firma? Przede wszystkim chodzi o zgranie zespołu pracowniczego. Każda osoba będąca jego częścią jest unikalna i reprezentuje swoisty zespół cech, które dają wartość zespołowi. Mogą być jednak w pełni wykorzystane przez przedsiębiorstwo dopiero wtedy, gdy będą się uzupełniać i łączyć z tak samo niepowtarzalnymi cechami. Warto wiedzieć, że zgrany zespół także jest kapitałem, który pozwala później osiągać większe korzyści w postaci zysków finansowych.
Team building jest coraz bardziej docenianą dziedziną. Jakimi korzyściami dla organizacji odznacza się integracja pracowników? Przede wszystkim możemy tu mówić o pozytywnych efektach w postaci:
Bardzo dobrym sposobem na poprawienie integracji zespołu w firmie są imprezy integracyjne. Oczywiście zawsze związane są z poniesieniem pewnych kosztów, ale takie wydatki są warte korzyści, które finalnie osiągamy. Spotkania integracyjne mogą być zresztą organizowane na bardzo różnych etapach budowania zespołu:
Organizacja spotkania integracyjnego leży po stronie pracodawcy lub lidera zespołu. Forma, miejsce i charakter takiej imprezy powinny być dostosowane do specyfiki pracy, osób pracujących w zespole, firmowego zwyczaju i możliwości. Warto też, żeby scenariusz takiego spotkania uwzględniał atrakcje, które pozwolą pracownikom na poznanie siebie w nieco inny sposób niż zwykle. Powinno być zabawnie, ale z korzyścią dla spoistości grupy. Integracje pracownicze często przybierają formę:
Przeczytaj też: https://oystem.pl/zarzadzanie/najlepsze-sposoby-na-utrzymanie-koncentracji-w-pracy/
Zdjęcie główne: RF._.studio/pexels.com