wtorek, 6 grudnia, 2022

W dzisiejszych czasach prowadzenie biznesu internetowego staje się popularne. Klienci coraz chętniej decydują się na dokonywanie zakupów zdalnie, oszczędzając w ten sposób czas poświęcony na chodzenie po centrach handlowych. 

Aby samodzielnie rozpocząć prowadzenie tego typu działalności, należy najpierw rozważnie wybrać najlepszy system sklepu internetowego. Jakie cechy powinna mieć tego typu platforma?

Wpływ rodzaju platformy na zwiększenie sprzedaży

Wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z e-commerce nie zdaje sobie sprawy, jak istotną rolę odgrywa wybór odpowiedniej platformy w popularyzowaniu sklepu. Z tego powodu główną przesłanką, jaką kierują się przy poszukiwaniach, jest oczywiście cena. Stawianie na system wyłącznie dlatego, że korzystanie z niego jest darmowe, może w konsekwencji okazać się nieopłacalne. Nie warto również iść w drugą skrajność. Otóż płacenie dużej kwoty za ogromną liczbę funkcji i usług, które nie są tak naprawdę potrzebne i pozostają niewykorzystane, mija się z celem.

Na szczęście rynek e-commerce wypełniony jest różnymi rodzajami platform: zarówno darmowymi, w różnych przedziałach cenowych, jak i tymi dopasowywanymi bezpośrednio pod klienta. Niestety większość osób, które pierwszy raz mają z nimi styczność, nie wie, jak dokonać trafnego wyboru. Wpływa na to brak doświadczenia i brak wiedzy na temat tego, jakie opcje mogą być przydatne, a z jakich lepiej zrezygnować.

Rodzaje platform sklepu internetowego

W związku z tym, że każda z platform posiada zbiór odmiennych funkcji, proces podejmowania decyzji warto rozpocząć od samodzielnego sporządzenia listy oczekiwań, które musi spełnić dany system internetowy. Pozwoli to skutecznie porównać możliwości wybranych platform oraz stosunek ich jakości do ceny, którą trzeba będzie pokryć. Aby ułatwić dokonanie wyboru i nieco przybliżyć ofertę rynkową, poniżej przedstawione zostanie 5 najpopularniejszych systemów w Polsce!

Prestashop

Jest to jeden z bezpłatnych systemów internetowych (o ile klient posiada hosting i domenę). Istnieje opcja rozszerzania go o różne, dodatkowe wtyczki w zależności od potrzeb – oczywiście za część z nich trzeba zapłacić. Prestashop jest podstawową, przyjazną platformą z wygodnym i intuicyjnym panelem.

WooCommerce

WooCommerce, czyli bezpłatne rozszerzenie platformy WordPress, jest dedykowane głównie małym sklepom. Jest niezwykle proste zarówno w instalacji, jak i w obsłudze, dlatego z powodzeniem nadaje się dla osób początkujących. Poza tym umożliwia całkowitą personalizację szablonu poprzez opcję edycji elementów.

Shoper

Najpopularniejsza polska platforma, niestety korzystanie z niej wymaga opłacania comiesięcznego abonamentu. Jest niezwykle bezpieczna, m.in. dzięki obsługiwaniu nowoczesnych płatności, wysyłek i zapewnieniu wsparcia w dziedzinie pozycjonowania. Jest to szczególnie istotne przy promowaniu sklepu.

Shoplo

Idealna alternatywa dla osób chcących prowadzić biznes bez znajomości programowania. Zapewnia integrację z systemami obsługującymi płatności czy firmami kurierskimi. Mimo konieczności opłacania abonamentu jest on niezwykle przystępny cenowo. Udostępnia szeroką gamę szablonów pozwalających na personalizację.

IdoSell

Stworzona z myślą nie tylko o małych sklepach, lecz także tych z ogromną liczbą produktów. Korzystanie z tej bogatej i profesjonalnej platformy wymaga jednak minimalnej wiedzy o programowaniu. Obsługuje ona nie tylko różne wersje językowe, lecz także waluty.

Zdj. główne: PhotoMIX Company/pexels.com

Tagi: , ,
Marcin Kusz

Copywriter i dziennikarz technologiczny z wieloletnim doświadczeniem. Pisał dla takich portali, jak Komputer Świat, PCLab, Tabletowo czy SpeedTest. Fan dobrego sprzętu audio. Po godzinach gra w symulacje i ogląda filmy sensacyjne.

0 Komentarze

Zostaw komentarz