poniedziałek, 29 listopada, 2021

Zwłaszcza wtedy, gdy do dużych miast znów zawitają studenci, zaczyna się prawdziwy ulotkowy szał. Kursy językowe, gastronomia, szybkie pożyczki – wiele branż wciąż jeszcze reklamuje swoje usługi w tradycyjny sposób, zatrudniając przy tym często młode osoby, którym przyda się dorywcza praca. Czy wręczanie przechodniom ulotek jest skuteczne? Czy taka reklama ma sens?

Jakie zalety mogą mieć druk i wręczanie ulotek?

Oczywiście jedno jest pewne: ulotki papierowe nie należą do typu reklamy, który szanuje środowisko naturalne. Zalegają w koszach, często zaś także na ulicach, zdecydowanie nie są ozdobą naszych miast i miasteczek. Dodatkowo reklama dzięki mediom społecznościowym jest szybsza i może być tańsza (o ile sami się do niej przyłożymy i mamy na to pomysł). Czy w tak pesymistyczny sposób powinniśmy uciąć temat wykorzystania ulotek we współczesnych kampaniach reklamowych? Odpowiedź jest oczywista: nie!

Kiedy warto zainwestować w ulotki?

Istnieją sytuacje, gdy wykorzystanie papierowych ulotek może nam przynieść pewną korzyść. W tym miejscu warto się rozprawić z pokutującym mitem: choć za ulotki będziemy musieli zapłacić, to często nie jest to ogromny wydatek. Zwłaszcza wtedy, gdy ich forma jest dość prosta lub sami mamy umiejętności graficzne. Z powodzeniem możemy wykorzystać ulotki wtedy, gdy:

  • wręczamy je osobom potencjalnie zainteresowanym skorzystaniem z naszych usług – papierowe ulotki wciąż pozostają nieodłącznym atrybutem różnego rodzaju targów i spotkań promocyjnych; warto też wręczyć papierowy folder komuś, kto sam odwiedził nasz punkt handlowy lub usługowy, ale nie był jeszcze do końca pewny co do wyboru naszej oferty;
  • zostawiamy ulotkę komuś, kto zamówił u nas jedną usługę lub kupił jakiś produkt i mógłby kiedyś wrócić albo dobrać do niego inny;
  • reklamujemy się dzięki ulotkom w stosunkowo niedużej społeczności – np. chcemy rozreklamować swoje usługi na osiedlu lub w małym miasteczku, gdy dopiero zaczynamy lub z jakiegoś powodu byliśmy mało rozpoznawalni.

Ulotki w skrzynkach pocztowych

Co z ulotkami w skrzynkach pocztowych? Tutaj zdania są mocno podzielone. Bez wątpienia wrzucenie reklamy do skrzynki na listy zmusi potencjalnego klienta do sięgnięcia po nią i pobieżnego zapoznania się z tym, o co w niej chodzi, ale to nie wszystko. Może też denerwować i sprawiać, że dana osoba celowo będzie nas omijać i nie zechce skorzystać z naszych usług. Większe szanse mają tu broszury od lokalnych władz lub informacje o akcjach charytatywnych niż zwyczajne ulotki reklamowe.

Jak sprawdzać skuteczność reklamy wykorzystującej ulotki?

Niestety, ale ewaluacja nie jest tu zbyt prosta. Można oczywiście po prostu pytać lub podsuwać klientom krótką ankietę, ale jest to dość pracochłonne. Zawsze istnieje jednak inny sposób – choćby umieszczenie na ulotce informacji o rabacie, który klient otrzyma po przyjściu do naszej firmy z ulotką w ręku. 

Jaka powinna być dobra ulotka?

Ulotka musi przykuwać wzrok, sprawiać wrażenie profesjonalnej, przejrzystej, być łatwa w odbiorze. Nie ma tu miejsca na gmatwaninę i język, który nie przynosi korzyści. Właśnie to, co możemy dać klientowi, może być powodem przeczytania folderu i jego zachowania – może to być wspomniany rabat, promocja lub obietnica jakiegoś gratisu. 

Zdjęcie główne: RODNAE Productions/pexels.com

Tagi: , ,
Kamil Michaluk

Z zaciekawieniem przygląda się temu, jak dynamicznie w ciągu ostatnich miesięcy rozwija się branża e-commerce. Widzi w tym szansę zwłaszcza dla młodych i energicznych ludzi, którzy chętnie korzystają z nowinek technicznych. Sam bardzo ceni sobie pracę zdalną i niezależność. Chętnie dzieli się z innymi przemyśleniami i zdobytymi informacjami. Lubi naturę, zwierzęta i ciekawe rozmowy przy kawie.

0 Komentarze

Zostaw komentarz