Czy reklama na bilbordzie się opłaca?
Marketing i reklama

Czy reklama na bilbordzie się opłaca?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Podstawowym warunkiem atrakcyjności reklamy jest dotarcie do jak największej grupy odbiorców. Bilbordy na pewno przyciągają wzrok rozmiarem – czy warto postawić na takie rozwiązanie?

Zalety reklam na bilbordach 

Skuteczna reklama to niezwykle ważna kwestia dla każdej firmy – jej efektywność może przesądzić o popularności usług i produktów, a w efekcie także wysokości zysków. Ze względu na sam rozmiar bilbordów taki rodzaj marketingu może dać znacznie więcej korzyści niż chociażby plakaty czy ulotki. Istotny jest jednak atrakcyjny design – przyciągający kolor, interesująca grafika oraz wyrazisty, zrozumiały przekaz to podstawa.

Jednym z plusów bilbordów jest stała obecność reklamy bez względu na porę dnia, warunki atmosferyczne czy też charakterystykę urządzeń odbiorców. Podczas jazdy samochodem, autobusem i tramwajem czy w trakcie spaceru wiele osób będzie w stanie zobaczyć reklamę nawet z dużej odległości. Ponadto koszty takiej kampanii są często znacznie mniejsze niż w przypadku na przykład kampanii elektronicznych.

Marcus Herzberg/pexels.com

Jak przygotować skuteczną reklamę na bilbordzie?

Przede wszystkim reklama tego typu powinna się wyróżniać – w wielu miejscach w Polsce stoi ogromna liczba bilbordów, które są praktycznie całkowicie ignorowane przez odbiorców. Należy zatem zwrócić uwagę, czy w pobliżu znajdują się inne treści reklamowe, a także na tło, na jakim będzie umieszczona reklama. Ciekawym rozwiązaniem może być postawienie na kontrast z elementami znajdującymi się w otoczeniu.

Wizualny projekt reklamy powinien odzwierciedlać jej treść. Ogromne znaczenie pod tym względem mają kolory: dla przykładu stonowane i uniwersalne barwy sprawdzą się w przypadku klasycznych lub prestiżowych produktów. Ekstrawaganckie czy nowoczesne oferty przyciągną z kolei odbiorców przez wyraziste kolory – świetnie sprawdzą się m.in. neony.

Widoczność – największa zaleta bilbordów

Jednym z najmocniejszych argumentów za takim rodzajem reklamy jest jej widoczność, a w zasadzie brak zależności od innych czynników niż lokalizacja. W kontekście reklam online wpływ na efektywność ma chociażby liczba osób odwiedzających stronę, a w przypadku kanałów takich jak radio czy telewizja kampanie są zależne od zasad i możliwości danej stacji. Bilbord natomiast ciągle pozostaje w określonym miejscu, gdzie – przy odpowiednio opracowanym wzorze i przyciągającej treści – będzie stale interesować odbiorców.

Warto pamiętać, że osoby, które zobaczą bilbord, prawdopodobnie nie będą mieć czasu na czytanie długich, skomplikowanych zdań. Należy zatem zadbać, aby słowa były bardzo wyraźnie widoczne, a przekaz – krótki i zrozumiały. Zwięzłe, merytoryczne i atrakcyjne reklamy, które można przeczytać w parę sekund podczas jazdy samochodem, to świetna promocja dla firmy.

Reklama na bilbordzie – opłacalność

Bilbordy mają wiele zalet, przez co są jedną z najczęściej stosowanych form reklamy. Czy się opłacają? Już sama widoczność i możliwość dotarcia do praktycznie nieograniczonej grupy odbiorców jest dobrym potwierdzeniem wartości tego rodzaju marketingu. Należy jednak zwrócić uwagę także na koszty – najczęściej wymagana jest miesięczna opłata, która w najpopularniejszych miejscach może być bardzo wysoka. Jeśli będziemy w stanie znaleźć odpowiednią lokalizację i zaprojektować ciekawy bilbord, na pewno możemy liczyć na spore korzyści i wzrost zysków firmy.

Zdj. główne: Kate Trysh/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Najlepsze oprogramowania dla grafików
Najlepsze oprogramowania dla grafików
Chcesz zacząć przygodę z grafiką komputerową? Na początek wybierz program graficzny. Poznaj najlepsze oprogramowania dla grafików.
Zalety wdrożenia oprogramowania w restauracji
Zalety wdrożenia oprogramowania w restauracji
Szukasz sposobu na ułatwienie pracy pracownikom swojej restauracji? Poznaj zalety wprowadzenia oprogramowania dla gastronomii do swojego lokalu.
Gdzie powinno być przeprowadzone szkolenie HACCP?
Gdzie powinno być przeprowadzone szkolenie HACCP?
HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points) to system zapewnienia bezpieczeństwa żywności, który ma na celu minimalizację ryzyka wystąpienia zagrożeń zdrowotnych wynikających z przetwarzania, produkcji, przechowywania i dystrybucji żywności. Wdrażanie HACCP wymaga odpowiedniego przeszkolenia personelu, którego zadaniem jest wdrożenie procedur HACCP w praktyce.
Ostatnie wpisy