piątek, 12 sierpnia, 2022

Pozycjonowanie stron internetowych ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o kwestie biznesowe i chęć pozyskiwania nowych klientów. Chodzi tu głównie o sklepy, które opierają swoją działalność w większości na rozwoju w internecie, ale nie tylko. Zasada jest bardzo prosta – im większym zainteresowaniem będzie cieszyć się strona sklepu, tym więcej ludzi dowie się o jego istnieniu i zdecyduje się na zakup oferowanych produktów bądź usług. W takim razie, czy warto próbować samemu pozycjonować swoją stronę, czy lepiej zlecić to zadanie profesjonaliście?

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej ma na celu sprawić, aby wyświetlała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. W obecnych czasach można znaleźć wiele firm zajmujących się tym zagadnieniem profesjonalnie. Niestety koszty takiej usługi nie są przystępne dla każdego, a zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z własnym biznesem. Poza tym, mimo wynajęcia najlepszych fachowców, zawsze istnieje ryzyko, że efekt będzie rozczarowujący. W dodatku nie ma możliwości określenia dokładnego czasu niezbędnego do ujrzenia pierwszych korzyści z wykonanej usługi.

Z tego powodu wiele osób rozważa samodzielne zajęcie się tym tematem. Oczywiście, istnieje możliwość wypozycjonowania strony na własną rękę, zwłaszcza że internet pełen jest wszelkiego rodzaju, ogólnodostępnych poradników. Warto jednak zaznaczyć, że wymaga to ogromnej ilości poświęconego czasu, a wbrew pozorom, również nakładów finansowych – może i mniejszych, ale jakichś. Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że skoro pozycjonowanie wykonane przez specjalistę nie gwarantuje sukcesu, to takie samodzielne tym bardziej. Istnieją jednak sytuacje, kiedy warto zaryzykować i spróbować własnych sił.

Kiedy warto spróbować wypozycjonować stronę samodzielnie?

Przede wszystkim wtedy, kiedy konkurencja jest niewielka. Może to być zależne od niszowego produktu, czy też usługi wykonywanej na terenie, gdzie nie ma zbyt wielu podobnych firm. Dla wyjaśnienia, prowadząc np. salon fryzjerski w małej miejscowości, gdzie jest on jedynym tego typu lokalem w okolicy, będzie znacznie łatwiej go wypromować, niż taki sam salon mieszczący się w Krakowie, gdzie jest ich kilkadziesiąt. Posiadając nietypowy, rzadki asortyment niedostępny u konkurencji – sprawa wygląda podobnie. W tego typu przypadkach inwestowanie w pomoc specjalistów jest zbędne.

Jak samodzielnie wypozycjonować swoją stronę internetową?

Co istotne, niezależnie od tego, czy strona ma być pozycjonowana samodzielnie, czy z pomocą specjalisty, warto znać, chociaż podstawy dotyczące tego zagadnienia. Daje to możliwość stawiania konkretnych wymagań i dodatkowego działania na własną rękę. Istnieje kilka podstawowych działań mających wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, o które zawsze trzeba zadbać. 

W pierwszej kolejności należy stworzyć swojej stronie bezpłatną wizytówkę Google, która pomoże odnaleźć firmę zainteresowanym klientom. W tekstach umieszczanych na stronie musi znajdować się jak najwięcej typowych zwrotów, które są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Są to np.: „najlepszy fryzjer”, „gdzie do fryzjera”, czy „tani fryzjer”. Dzięki temu strona prędzej znajdzie się bliżej szczytu listy. Naturalnie, aby klienci chcieli pozostać na dłużej na danej stronie, musi być ona przejrzysta, intuicyjna i czytelna. Niezbędne jest zadbanie o jej „menu”, co ułatwi użytkownikom surfowanie.

Zdj. główne: Miguel Á. Padriñán/pexels.com

Tagi: , ,
Marcin Kusz

Copywriter i dziennikarz technologiczny z wieloletnim doświadczeniem. Pisał dla takich portali, jak Komputer Świat, PCLab, Tabletowo czy SpeedTest. Fan dobrego sprzętu audio. Po godzinach gra w symulacje i ogląda filmy sensacyjne.

0 Komentarze

Zostaw komentarz