poniedziałek, 29 listopada, 2021

Klimatyzacja w firmie może skutecznie podnieść jakość i komfort pracy, jednak założenie takiej instalacji wiąże się także z pewnymi wyzwaniami.

Czy warto założyć klimatyzację w firmie?

Klimatyzacja w firmie może mieć więcej plusów, niż ktokolwiek by przypuszczał. Dlaczego tak jest? Wpływ na to ma przede wszystkim zapewnienie odpowiedniej cyrkulacji powietrza. To przede wszystkim dzięki niej zatrudnione osoby mają dostęp do odpowiedniej dawki tlenu, nawet w przypadkach, gdy w pomieszczeniu nie ma otwartych okien, co zdarza się dość często, na przykład w sytuacji, gdy ktoś prowadzi firmę w biurze lub zajmuje się gastronomią.

Oczywiście jedną z najbardziej znanych i popularnych korzyści jest to, że można dowolnie regulować temperaturę w pomieszczeniu. To ogromny plus w przypadkach, gdy budynek jest bezpośrednio wystawiony na działanie światła, na przykład jest postawiony na otwartej przestrzeni, lub po prostu dana firma chce polepszyć ergonomię i jakość pracy pracowników.

Ze względu na te dwa czynniki, klimatyzacja w firmie jest zdecydowanie taką instalacją, którą warto zamontować w posiadanym budynku. Jednak jak w każdym przypadku, nie może obejść się bez bardziej wymagających aspektów. Są to głównie obowiązki związane z dostosowaniem rodzaju instalacji i przede wszystkim z odpowiednią konserwacją, która jest niezbędna do bezpiecznego korzystania i czerpania korzyści z pełnego potencjału klimatyzacji.

Jak wybrać klimatyzację do firmy

Bardzo ważne jest to, aby dobrać odpowiedni typ klimatyzacji do firmy. Każdy budynek ma własną specyfikację, a oprócz tego dochodzą takie aspekty, jak charakterystyka prowadzonej działalności – może to być na przykład przedsiębiorstwo biurowe lub gastronomia. Jaki rodzaj klimatyzacji będzie odpowiedni?

W przypadku klimatyzacji do biura należy przede wszystkim zwrócić uwagę na rozmiar pomieszczenia. Kolejnymi aspektami jest kształt wnętrza, stopień jego nasłonecznienia, a także pozycja i kształt okien. Dzięki temu będzie można dostosować moc.Z reguły parametry urządzeń wykorzystywanych w przedsiębiorstwach to m.in.: 2,5 kW na 20–30 m2, 3,5 kW na 30–40 m2, 5 kW na 40–60 m2, 7,0 kW na 60–90 m2 i 10 kW na metraż od powierzchni 90 m2

Jeżeli chodzi o rodzaje klimatyzatorów, to można wybierać pomiędzy takimi odmianami jak multisplit i split. W przypadku klimatyzacji do gastronomi ważny jest szczególnie format urządzenia. Najczęściej stosowanymi są urządzenia podstropowe, które łatwo czyścić i nie zajmują dodatkowej powierzchni.

Jak dbać o klimatyzację w firmie?

Po tym, jak firma zdecyduje się na zakup konkretnego urządzenia, trzeba odpowiednio dbać o taki sprzęt. To niezbędne do tego, żeby w pełni wykorzystać jego możliwości i przede wszystkim uniknąć zbierania się dużej ilości brudu, co w efekcie generuje duże koszty. W takim razie jakie kroki można podjąć?

Podstawowym aspektem jest zadbanie o odpowiedni poziom czystości. Przed wylotem powietrza w klimatyzatorze jest umieszczony specjalny filtr, który odsiewa zabrudzenia i nie pozwala im dostać się do wnętrza. To bardzo ważny element, a jego działanie jest korzystne dla całego układu. Jednak miejsca, w których obecna jest duża ilość zanieczyszczeń, mogą sprawić, że potrzebna będzie częsta wymiana filtra, a na pewno zwracanie uwagi na jego czystość.

Kolejna sprawa to gruntowne czyszczenie instalacji. Przede wszystkim nie można się zabierać na wykonanie konserwacji na własną rękę. Specjalne firmy profesjonalnie zajmują się obsługą klimatyzacji, a takie usługi są zazwyczaj elementem oferty gwarancyjnej całego systemu.

Na czyszczenie składa się szczotkowanie mechaniczne i dezynfekcja. Pierwsza procedura polega na pozbywaniu się zabrudzeń za pomocą szczotki, która podważa brud, który z kolei jest zasysany do filtra.

Natomiast dezynfekcja polega na likwidacji mikroorganizmów. Do ich usunięcia są stosowane specjalne preparaty, które mają na celu wielopoziomową walkę z zanieczyszczeniami. Dzięki temu niemal każdy rodzaj brudu jest usuwany. Ostatnim elementem jest wymiana wadliwych części.

Tagi: , ,
Marcin Kusz

Copywriter i dziennikarz technologiczny z wieloletnim doświadczeniem. Pisał dla takich portali, jak Komputer Świat, PCLab, Tabletowo czy SpeedTest. Fan dobrego sprzętu audio. Po godzinach gra w symulacje i ogląda filmy sensacyjne.

0 Komentarze

Zostaw komentarz